En Minneslåda.

Jag har gjort en liten minneslåda, typ tittskåp. Det är förvisso ”gammal skåpmat” vid det här laget, men jag har inte visat den förut. En del saker tar tid att bli färdiga med, av olika anledningar… 🙄

dsc_5023

dsc_5026

Jag hittade en kul ”låda” med magnetlås, i den fysiska butiken hos Scraphuset. Jättekul variant att sätta tänderna i… På bilden nedan ser du hur den ser ut när man har öppnat den.

dsc_5520

Så här blev insidan, med typ en liten ”minilayout”. Det är jag och min storasyster på fotot!

dsc_5525

Den här lådan har stått i skåpet länge, och väntat på att få bli riktigt klar. Jag har väntat på lite små dekorationer som jag beställde av ett scrapföretag i december. Jag ville absolut använda mig av just dessa dekorationer, så jag har väntat, och väntat… Mailat, ringt och väntat lite mer… Nu har jag dock gett upp, och gjort den klar utan dessa saker!  Min första beställning hos detta företag, kom efter flera påtryckningar fram efter en månad. Jag tänkte att -okey, det kan strula en gång. Därför gjorde jag en beställning igen… Denna beställning har nu dröjt i två månader utan leverans, eller något besked?  Otroligt irriterande! Behöver jag säga att jag inte kommer att handla där mer? 😉

En stor eloge till så många andra butiker, som har en otroligt bra service, och ett fantastiskt bemötande! Jag är inte den typen som tar mig tid att leta det bästa priset, och jämför butiker emellan. Jag håller mig till butiker där jag får ett trevligt bemötande och bra service! Det finns tack och lov gott om sådana! 🙂

Nu har jag gnällt klart, och tänkte faktiskt lägga till ytterligare ett foto till detta redan långa inlägg! Några har undrat om jag är klar med min ”omstyling” av köket? Svaret på det blir -Inte riktigt… Men en del är klart, och jag tänkte faktiskt visa en bild på det! Om ni tittar noga i det nedre högra hörnet, så ser ni en liten burk som jag altrade under helgens träff…

dsc_5539

Ha de gott!

sign

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

19 responses to “En Minneslåda.

  • Cornelia

    Fantastiskt fin minneslåda, kul konstruktion på själva lådan också.

    Alltså… jag sitter här med hakan strax ovanför knäna och bara gapar åt dina underbara alster! Du är så himmelens duktig!!!

    Och bloggen är så smakfull…. fin signatur… och… äh, nu slutar jag. Du är såååå BRA!

  • Wildärtan

    Vilken vacker minneslåda! Och köket blir nog alldeles underbart i slutändan när ni fått det klart…

  • Kamilla

    OHHH MYYY 😯
    Vänta, jag måste leta åt ögonen som poppade ut 😆
    Såååå snyggt köket blev!!!
    Och lådan är såå fin!

  • Scraptroll

    Vilken söt låda och köket verkar ju bli riktigt fint 😀

    December-albumet tar ju sin lilla tid när man är en seg scrappare som jag..men jag tyckte det skulle vara kul att ha som ett minne.

  • jenny/e.j.m

    Vilken helt bedårande låda. Jag blir så imponerad av ditt enorma sinne för färg och detaljer. Så många fina detaljer att upptäcka och kika närmare på. Och det kök ser ju så läckert ut.

    //Jenny/e.j.m

  • Cath.

    Vad kan jag säga mer än att du som vanligt gör helt UNDERBARA saker!
    Tack för att du inspirerar!
    Kram!

  • sussies

    Wow Annica! Du förbluffar mig för varje gång jag är här! Nu har jag verkligen halkat efter med att kika in här och bröllopstårtan, blomlådan och denna skapelse är helt enkelt några av de vackraste scrappade saker jag nånsin sett!!!

    Skulle vara kul att sitta och scrappa med dig en heldag! Köket skulle vara kul att se IRL nån gång framöver! 🙂
    Ha en underbar vecka och sköt om dig!!!

    Många kramar Susanne!

  • HelenaN

    Ett besök hos dig är nog ett måste nästa gång jag hälsar på mamma tror jag 🙂 Nu var det ett tag sedan sist…
    Kram,
    HelenaN

  • Maritha //Dilorf

    En mycket vacker låda… Smakfull!!

    Och så fint det blir i köket.. WOW!!

  • Elisabeth Coursell

    Vilken kanonidé! Jag sparar ju vissa saker från bb osv…måste skriva på min ”att göra lista”!
    Önskar dig en fortsatt kreativ vecka!
    Elisabeth

  • Lotta

    OJojoj!!!
    Vilken underbar låda det blev! Så mycket detaljer utan att det ser plåttrigt ut.

    Ha en skön vecka! / Lotta

  • sandra

    Annica Annica Annica…….du är bara helt otrolig!
    Såå fin låda och som vanligt en helt underbar idé.

    Sköt om dig!

    Kramisar sandra

  • Malin

    Underbar liten låda =) Sött med skon!
    Undrar om det är samma företag som jag har haft problem med. Första gången fick jag vänta i 3½ månad…andra gången 3 veckor och tredje och absolut SISTA gången 1½ månad. varje gång mailade jag och ringde. Dom gånger som jag ringde fick jag svaren ”skickar den på en gång imorgon” eller ”den har vi skickat”…men ingen varken skickade ordern eller hade skickat den =( Ruskigt dåligt…

    Ha en härlig torsdag!
    Kram

  • Karin / Essmo

    Vilken underbar minneslåda! Sååå läcker! Va fint med layouten i oxå, som är himla fin!
    Trist med shoppar som inte håller vad dom lovar..

    Kram!

  • sussies

    Hej Annica! Tack för dina kommentarer inne hos mig, blir alltid lika glad över dina besök!:-)

    Ang. den där butiken, kan det vara den som du varnade mig för?! Beställde en Slice där + lite annat 31/12, den var slut och hon mailade mig att den kommit in den 21/1 och skickade den dan därpå, sa hon iaf., men den har fortfarande ej kommit! Ringde och hon skyllde på att posten slarvat bort den och hon skulle skicka en ny nästa dag, på REK. En vecka gick utan någon Slice, ringgde dem och hon skyllde på posten en gång till!!! Hon hade glömt att skicka den med REK, påstod hon!?! Sen har jag fått veta av en annan shop att grossisten inte har fått några Slice från USA sen innan jul… så hon LJUGER för mig hela tiden!!! Efter det så har dom gjort sig oanträffbara både via mail och telefon och de ringer aldrig upp när man lämnat tel.nr. på svararen. Så nu har jag gett upp och köpt en begagnade Slice istället som förhoppningsvis kommer imorrn. Grossisten skulle inte få in några förrän i slutet av Mars!!! Så de har verkligen förhalat processen istället för att säga sanningen till mig och det gör mig URFÖRBANNAD!!! Kan säga att jag inte fått de andra grejerna heller, så dom kan man väl se i stjärnorna efter, tyvärr! Kommer ALDRIG att handla av dem mer, det här var både första och sista gången för min del, trots att de har bra priser, men det är det absolut inte värt!!!
    Ha en underbar dag och ta hand om dig!!!

    Kramisar Susanne!

  • Monica

    Vilken rolig idé! Ibland så är det svårt att veta vad man ska göra på insidan av det man dekorerar. Men detta löste du ju på ett riktigt fiffigt sätt. Den är ursnygg 🙂

  • ScrapKia

    Denna ask är sååå vacker!! 🙂
    Vilket jobb du lagt ner!

    Skulle du kunna skicka ett meddelande till mig vilken butik det gäller, så att inte jag gör om samma misstag? Låter sååå jobbigt!!

  • Hanna

    WOW, en sån JÄTTEVACKER låda. Med den vill man verkligen plocka fram och titta på minnessakerna ofta, och det är ju bra!

  • Helén

    Underbar låda! Annorlunda och vackert.

Kommentera

