En altrad adventsljusstake.

Jag har inte scrappat lika mycket som vanligt den sista tiden… I stället har jag stökat fram julen hemma, städat och donat med annat…

Jag fick för några år sedan en ljusstake av min pappa. Jag tycker jättemycket om den! Formen är underbar, men jag har tröttnat på allt rött, och på dessa fula, och plastiga små manschetter…. Det var dax för en liten förändring…

Så här såg den ut ”innan”…

ljusstake1

Och så här ser den ut nu…

ljusstake2

Ett par bilder du kan klicka på om du vill se detaljer.

ljusstake31 ljusstake4

Nu har jag ställt ljusstaken i fönstret, och den pryder sin plats i mitt pysselrum. Jag blir glad varje gång jag ser den!

sign

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

29 responses to “En altrad adventsljusstake.

  • Tina W

    Men oooo så trendigt snygg den blev! OCH stämningsfull!

  • Scraptroll

    Jag säger bara WOW!!! den blev ju hur snygg som helst…varför hittar man inte själv på nått sånt där kul?

  • Lotta

    Vilket lyft!! Helt annan ljusstake. Himlans snygg!!

  • Liola

    Vilken just stake! Gör snygg!

  • sussies

    Oj, vilken förvandling, mycket snyggare nu och det är liksom bara du!!
    Hur snygg som helst!!
    Kram Susanne

  • christine

    Mkt bra val av dig att göra om staken och den blev ju som en dröm. Väldigt läcker. Dina kort och andra alster är ju bara så fina oxå. Man blir impad av allt du gör. Kram…tyrasmatte.

  • Lilla pyssel Inger

    Å vad fin adventsljusstaken blev helt otroligt vad man kan få till och väcka liv i gamla saker som blir som helt nya med små medlar:) KANON SNYGGT GILLAR MASSOR MASSOR:) Hälsningar & Kramar från lilla pyssel Inger

  • Anna

    Oj, vad mycket fint du gjort sen mitt senaste besök. Liftvarning på massor och du är ju helt GRYM!!!

    Tack för inspiration!
    KramKram Anna

  • Anne/anneh

    WOW. Snacka om ansktslyft. Helt underbart!
    Tack för idén!

  • rebecka/bleckvard

    wow!? 😀 vilken skillnad! det blev jätte snyggt! och de nya ”ljusmanchetterna” är ju bara sååå snygga! 😀

  • Lotta (LoWi)

    Urläcker! Det är vad jag kallar ”Extreme makeover” ;-D

  • millns

    SNYGGT! En klar förbättring, förstår att du är nöjd!

  • Anneli

    Hej!
    Vi på StämpelBoden letar efter smultron att trä på vårt strå?
    Kanske kommer du och dina alster bli ett av dem?!
    Vill du veta mer om vår bloggjakt eller bara få lite inspiration?
    Då är du välkommen till vår blogg & glöm inte att lämna ett spår….
    http://stampelbodens.blogg.se
    Kramar från Bloggjägaren Anneli

  • NetteR

    Måste hålla med. Verkligen härlig form på staken och den blev ju kanonsnygg när du pimpade den 🙂

  • cattis

    WOW!! Vad snyggt!!!

  • BellaMio

    Oj så snygg den blev!!!

    Förstår att du blir glad varenda gång du ser den 🙂

  • Kamilla

    OOOOOH så fin den blev 😀 Suuperläcker !!!

  • Ilus

    Otroligt vacker!! *me like*
    Tack för inspirationen!!

  • Anette

    Den är ju helt superduper snygg nu!!
    Vad duktig du är.
    KramiZZar Anette

  • Carina

    Den blev helt klart mycket snyggare!!! till och med jag skulle kunna tänka mig en ljusstake om den såg ut så…

    Kraaam

  • Marie

    Vad fin den blev. Jag fick också en sådan av morfar min, men tyvärr gick den sönder så den är uppbränd för länge sedan.

  • Birgit

    Oj så fin den blev!! Nu förstår jag varför du inte kom på pysselträffen igår!!Det måste ha tagit timmar att fixa i ordning den där!

    Kram Biggan

  • Gunilla

    Himmel, den är verkligen rasande fin! Jag blir också glad av att se den! Men jag blir glad av allt du gör! 🙂 Sköt om dig! Kram G

  • sussies

    Hej Annica! Tack för den gulliga kommentaren på min LO om Puzzel! Kika in hos mig så ser du att du har en utmaning där att hämta, hoppas du nappar på den!
    Ha de bra!!
    Kram!!!

  • Stina

    Åh, så snygg, helt i min stil. Blev direkt inspirerad till att göra liknande av några andra ljusstakar..
    *Julkram från Stina*

  • mia

    åh vad snygg den blev=)

  • Ulrica

    Den blev såå fin, du är såå duktig på att inspirera andra! =)

    Ha en bra kväll, kram Ulrica

  • Gurkiss

    Sååå snyggt *nickar*

    kram Gurkiss

  • Lisa

    Jättesnygg den också! Tänk så enkelspårig man (JAG) är när man (jag igen *s*) ser sådana där. Man tänker inte ens på att man kan ”göra om”, ”göra nytt”. Då behövs såna här bloggar som din!
    Jag skall sätta klorna i min ljusstake redan ikväll!

Lämna en kommentar