Mitt pysselrum.

Idag tänkte jag visa lite av hur det ser ut i mitt pysselrum. För ett litet tag sedan hade jag också förmånen att få visa detta hos Förvaringsdrottningen Paulina! Behöver du tips, idéer eller inspiration till förvaring, så är detta bloggen du bör läsa! Här finns hur mycket bra tips som helst!

Detta som följer är i alla fall mitt pysselrum! Jag pysslar på ett gammalt stort slagbord. Det ligger mig varmt om hjärtat, så jag skyddar det från kladd med en vaxduk till vardags. Ovanför bordet har jag hyllor där jag förvarar sådant som jag vill ha nära till hands.

_DSC3052

Jag gillar inte ”plotter”, så jag sorterar gärna upp saker i lådor och annat…

_DSC3057

På bordet får sådant som används väldigt ofta stå framme. Lådor med stämplar och färg, mina verktyg och liknande.

_DSC3056

Glasburkar funkar också till förvaring av diverse.

 _DSC3059

Detta är en gammal ”jalusibyrå” som skulle kasseras från ett kontor. Jag tog reda på den och målade den lite shabby.

_DSC3041

I den har jag två mappvagnar som kan dras ut. Här bor papper, bokstäver, dekorationer och säsongsbetonade saker som används bara ”då och då”.

_DSC3036

Ett gammalt bakbord på pallbockar får funka som sybord.

_DSC3044

I trälådor har jag tidningar, diverse betong och gips gjutningar, samt lite diverse.

_DSC3050

Och här är mina vitrinskåp som jag nyligen målade vita. Även jag är trött på furu… Jag har satt in belysning bakom lister i dessa för att öka mysfaktorn. Här förvarar jag färdiga alster och saker som jag vill skydda extra från damm…

 _DSC3065

Framför fönster har jag en liten plats för kaffepausen! Gamla lådor med hyllor får fungera som bord, och extra förvaring.  Just nu har jag rensat, så det är tomt, men vänta bara, snart har jag fyllt upp där med!

_DSC3075

Ja, det var en snabbtitt i mitt pysselrum! För mig är pysselrummet en plats för lugn, ro och skapande. Därför har jag valt att inreda efter mitt eget tycke. Jag lägger ingen tonvikt på moderna lösningar, fina scrapväskor och designade förvaringsprodukter. Det är inte det som gör att jag trivs bäst, och det är väl ändå det viktigaste? Att man trivs i sitt eget rum!?

Tack för besöket!

sign-101

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

5 responses to “Mitt pysselrum.

  • LillBlomman

    Vad fint du har vännen! Precis min stil! Önskar att jag hade plats för ett vitrin att förvara lite av det man vill spara, främst altrade saker. Mitt rum svämmar över och skulle behöva 10 kvm till 😉 Tack för titten! Kram!

  • Marina

    Hej Annica, vad fint och ordnat du har det. Vad skönt med ett eget rum där man får ha alla sina saker!! Hoppas du har det gott! PS jag ska till Ö-vik 22/3, var jobbar du så kan jag titta in?! Kram Marina(Sollefteå)

  • Annica

    Tack så mycket Marina! Här är det bara toppen! Jag har tagit semester den 22/3, eftersom jag får storfrämmande under den vecka/helgen. Är tyvärr upptagen då, men du kanske ska åt det här hållet nån fler gång framöver?

  • Annica

    Tack så mycket Ulrika! Med vår hobby spelar det nog ingen roll hur stort rum man har? Det är alltid för lite plats ändå! 😉

  • Chrimy

    Gud så fint du har, är så himla avundsjuk! Sitter då och då och planerar ihop ett eget pysselrum i mitt huvud även om jag inte har plats för det i lägenheten som jag bor i nu – men någon dag… =) Du hade mycket bra bitar som jag säkerligen kommer ”sno” till mina idéer.

Kommentera

