En liten Adventskalender.

Så här till Första Advent visar jag en liten adventskalender. Denna har jag gjort av totalt 26 små askar, som jag vikt ihop av papper från Pion Design. Jag har faktiskt använt mig av kollektionen Till Far, eftersom jag tycker så mycket om de här gröna nyanserna.

Snöflingorna är punchade av vanlig slät cardstock. Toppstjärnan består av ett flertal flingor som jag limmat ihop. Hela granen har även fått på sig snöfärg för att förstärka vinterkänslan.

Siffrorna har jag stansat ut av ett mönsterpapper från Silent Night.

Alla små lådor kan naturligtvis öppnas, så att man kan lägga i en liten överraskning.

Tack för besöket!

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

4 responses to “En liten Adventskalender.

  • Rozzan

    Oj vilken finn kalender,och vilket jobb med att vika alla askar själv! Kul att den är ”byggd” som en julgran. Ha en fin första advent
    Kram kram

  • Johanna

    Vilken rolig idé, den har jag aldrig sätt förut. Kul att det ser ut som en gran.

    Ha det fint!

  • Lotta (Lof)

    Så snygg den blev.
    Hade funderingar på att göra en sådan, tiden fanns dock inte.
    Efter att ha sett din variant blir det verkligen en grej att skriva upp för att göra nästa år…
    Kram

  • Tina Bergqvist

    Oj, vilket helt underbar kalender. Ovanlig och mycket vacker dekoration. Smakfullt!

Kommentera

