Påskägg.

Mer påsk… Idag blir det ett nytt påskägg, gjort på ett enkelt pappägg från Panduro. Material från Panduro kan du beställa hos Nettan nu! Mycket praktiskt! 🙂 

Blommor och band har jag färgat in med distresser och mist, för att få en gul färg med påsk känsla. Boet med ägg, kommer från Melissa Frances. De små kycklingarna har jag klippt ur en bild från Pion Design.

Rosetten satte jag fast med en söt hattnål. Jag har också fått plats med lite fjädrar, pärlkvistar och punchade blad runt om det lilla boet.

Glad Påsk skrev jag på en ”banner” från Pion Design. På den här bilden ser man även ägget, som jag klätt in med fixomull och målat med gesso. 

Tack för besöket! ♥

 

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

One response to “Påskägg.

  • Primia

    Var ute och letade inspiration till påskägg och hamnade här. Måste säga att det var ett otroligt fint ägg som du gjort.
    Trodde inte att infärgade blommor och band kunde bli så fina men det har du verkligen lyckats med.
    Nu är din sida sparad bland favoriter så nu kan jag följa dig och se vad du skapar för fint.

Kommentera

