Schoolgirl

Under helgen som var, hade Nettan DT-träff i butiken! Supermysigt! Jag var (med mina mått mätt…) riktigt produktiv, och ska fota, och blogga lite nyskapat inom kort. Tusen tack till alla er rara brudar som förgyllde min dag!

Idag blir det en layout där jag gjort bakgrunden med Gesso. Jag har använt Gesso flera år nu, och det är verkligen en rolig produkt att jobba med. När jag började använda det, så fick jag leta bland affärer som säljer konstnärsmaterial för att få tag i det. Men nu finns det i välsorterade Scrapshopar också! Jippie!

Här har jag använt Gesson på en mörkgrå cardstock. Med masker till hjälp är det hur enkelt som helst.

Man får en härlig struktur, som inte blir den samma med akrylfärg tycker jag.

Så här blev sedan layouten som jag gjorde. Det är dax att scrappa av lite skolfoton!

Journaling.

Små flaggor får symbolisera åren som gått.

Titel.

Och min kära dymo kom till användning även här.

Tusen tack för besöket! ♥

 

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

5 responses to “Schoolgirl

  • Laila

    Men så himla snygg LOn blev! Gillar verkligen ytan efter gesson. Jag har en burk här, men det har inte blivit av att jag provat den. Gillar tegelväggen jätte mycket ♥

  • Elisabeth

    Så snyggt! Alltid lika kul att komma på besök:)
    Trevlig helg!

  • Kamilla

    ÅÅÅh den var ju supersnygg juh!!! Jag måste nog framkalla lite kort jag med, så jag får göra lite LO:s 😀
    Tack själv för en supertrevlig dag, vi ses alldeles för sällan 😦

    Kram kram

  • helenth

    Jättesnygg layout och vilket bra tips! Jag har aldrig använt gesso till mina masker, men nu måste jag nog prova det.

  • Pernilla/pillan

    Härlig LO! Då fick jag lite idéer för min Gesso och mall, tack för inspirationen. Kram

Kommentera

