En ny julgran?

Om du inte har nog med julpynt hemma, så är det lätt att göra lite eget. Jag har gjort mig en liten bordsgran av kottar och lite annat…

Jag började med en bit spånskiva sågad i ”granform”. Jag har målat den med gesso och snöfärg. Foten består av två vanliga pinnar, fastgjutna med betong i ett mjölkpaket.
När betongen brunnit klart är det bara att ta bort mjölkpaketet, och sticka in granformen mellan de två pinnarna.

Med hjälp av smältlim, har jag limmat fast kottar runt om hela granen.

Slutligen fick alla kottar lite snöfärg på sig, för att förstärka julkänslan!

Tack för titten! ♥

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

7 responses to “En ny julgran?

Lämna en kommentar