Vinterpyssel.

Julen kommer allt tidigare varje år…
Jag är en av dem som älskar julen, och skulle kunna göra julsaker året om, om det inte vore för det att jag i så fall inte skulle hinna med att göra något annat! Det jag visar idag är förvisso inte direkt jul, utan mer generellt vinter, men denna ska hur som helst stå framme under julen också.
Stommen är en stor pappstrut som jag klätt med papper från Inkido. Sedan har jag målat den i slarviga lager av gesso och snöfärg, och strösslat lite glitter här och var.

”Tofsen” är gjord av ett yvigt garn, på samma sätt som du gör en garnboll med stomme av en pappcirkel. Om du provat det, så vet du vad jag menar?

Slingan runt om, är gjord med små pärlor som är snurrade på en tunn metalltråd.

Det var dagens vinterpyssel! Hoppas att du har en härlig helg, och tack för besöket! ♥

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

7 responses to “Vinterpyssel.

Kommentera

