Äntligen en ny handväska!…

Äntligen har jag haft tid att göra färdigt min lilla handväska! Jag började göra denna innan vi drog igång proceduren med att köpa, och renovera hus… Den har med andra ord fått ligga påbörjad i låda ett tag.

En vän var så söt och ropade in en massa knappar åt mig på en auktion, och jag ville göra något roligt med åtmionstone en del av dem. Resultatet blev denna!

Jag gjorde en ”kilformad” modell som inte är så stor. Vill mest bara ha plats för plånbok, telefon och kanske någon sak till. Jag har en förmåga att packa ner aldeles för mycket saker, om det finns plats…

Axelbandet fick en dekoration i form av en avtagbar ”brosch”, med blomma, spets och pärlor.

Runt om hela väskan har jag sytt fast knappar i mängder! Detta gjorde jag innan jag sydde i fodret, så att även insidan är fin. Det tog en bra stund, men jag blev nöjd, och då är det väl värt besväret?

Detta har sedan länge varit min ”handväska”. Jag gjorde den för ett par år sedan, så du har kanske sett den här i bloggen förut? Den tog också lååång tid att göra! Innan jag hade ”flätat ihop” alla kapsyler med ståltråd, såg mina armar ut som om jag vore sprutnarkoman…
Denna har en aldeles speciell plats i mitt hjärta, och jag använder den flitigt, men jag ville som sagt ha en liten och smidig väska också, så att jag kan variera mig lite.

Ja… nu är det fredag, och imorgon är det dax för vår stora Vårträff med High Coast Scrap! Det ska bli så roligt! Jag lär nog inte titta in här på bloggen, så vi hörs till veckan.

Ha en underbar helg, och tack för titten! ♥

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

4 responses to “Äntligen en ny handväska!…

Kommentera

