En ny nåldyna.

Är det fler än jag som störs av att det blir rörigt på pysselbordet?… Jag har stört mig på att jag inte hittar mina nålar när jag behöver dem! Därför tog jag och gjorde en liten nåldyna till pysselbordet. En som passade in, är söt och praktisk! 

Jag använde en udda kaffekopp och sydde en ”kudde” av grov lakansväv. Kudden fyllde jag med vanlig fiber fyllning, och limmade fast i koppen. Jag har även limmat fast koppen på fatet. Det blev mest praktiskt. På fatet kan jag lägga extra knappar, säkerhetsnålar osv. osv.

På toppen sydde jag fast ett par knappar, enbart för att jag tyckte att det blev fint.

Jag limmade också fast ett par stycken på fatet av samma anledning…

Ha en bra tisdag! ♥

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

7 responses to “En ny nåldyna.

  • Pillan

    Det var den sötaste nåldyna jag sett någonsin… 🙂

  • Gunilla

    Hej!
    Det var det fiffigaste och sötaste jag sett på länge!
    Tack för inspirationen.
    Jag hoppas att allt är bra med dig och de dina. Jag önskar dig en fin onsdag!

    //Gunilla

  • Petra/Paradise

    Verkligen ursött!!! Den idén ska jag nog ta och anamma! TAck för inspirationen 😀

    Tror dock att denna söta kopp får stå någon annan stans än på mitt pysselbord..jag är rädd för att inte lyckas hitta den annars 😉

    Kram

  • Helén

    Men gud så praktiskt!! Och helt klart den snyggaste nåldynan jag någonsin sett! 😀

  • Thersa/Pysselgumman

    Så sött, sån måste jag ta o göra av mormors gamla fin kopp 🙂

  • annkan

    Vilken toppenide’! Superfin blev den också. 🙂

  • Hegu

    Wow…vilken fin nåldyna!!:) Jag blev riktigt sugen att göra något liknande själv…

Kommentera

