Altrade flaskor.

Jag har en hel del flaskor av olika sorter hemma. En del av dem har jag svårare att hitta en plats till…
Jag har några flaskor i en härlig blå färg, (se nedan) som inte riktigt tycks passa in någonstans, så jag har helt enkelt altrat dem, så att de ska passa in!

Denna har jag grundat med Gesso, eftersom den fastnar bra på glas. Sedan har jag målat ett par lager med snöfärg. Detta har gett resultatet att den nu ser ut att vara gjord av sten.
Flaskan är nu fylld med doftolja, och sprider härlig väldoft med hjälp av de strån som sticker upp.

Denna är bara målad med Gesso. Jag har limmat fast en spets runt flaskhalsen, och även målat ett lager Gesso över den.

Den fick sedan en tag som dekoration. Jag tänkte att jag skulle kunna ha rosenvatten i denna, därav texten.

The smell of summer…

Hoppas att du har en riktigt trevlig helg!

Tack för besöket! ♥

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

One response to “Altrade flaskor.

Kommentera

