Ljuskort till jul.

Inför denna jul, så gjorde jag många kort ”två och två”. Sparar myyyycket tid…

Dessa är gjorda med papper från Melissa Frances. Den söta ramen kommer från Tattered Angels.

Korten hålls stängda med hjälp av magneter som jag ”gömt” mellan ett par papperslager. Det syns knappt väl?

Så här ser det ut öppet. Ljus och lite små gåvor.

Den här versen knåpade jag ihop till årets första ljuskort, och den har fått hänga med på alla ljuskort i år. Jag har dessutom sett ett par andra använda den, vilket jag tycker är jättekul! 🙂

 

De små gåvorna är en doftpåse med julens dofter, och en liten tändsticksask.

Alla mina julkort är skickade och klapparna är inslagna. Det är liksom ”vad som blir” i år. Vi åker bort ett par dagar över Jul för att ”slippa se” allt flytt, och renoveringsstök. Vi har i alla fall städat ur lägenheten och lämnar över nycklarna på tisdag. Fantastiskt skönt att ha gjort det klart nu innan Jul… Vi har ju ett 70 års kalas att fixa inför åxå…

Tack för besöket! ♥

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

4 responses to “Ljuskort till jul.

  • MD

    Bravoooooooooooooooooo superbe réalisations
    md

  • MD

    Joyeux Noël*
    bisou MD

  • L8

    Ååååhh, så mycket fint du hunnit med på sistone. Jag är bara helt kär i ditt tåg!!!
    Har själv suttit sista veckan med mina julkort och där var det inte tal om att göra de två och två – det blev 60 st nämligen… Beundrar alla er som är så duktiga och gör olika men har insett att det inte funkar (för mig iallafall) när man ska göra så många på samma gång.
    Jag vill passa på att tacka för all fantastisk inspiration du sprider över oss alla och ha nu en riktigt god jul och njut med hela familjen!!!
    Snöiga kramar
    L8

  • Diana

    Helt otroligt vackra kort! Lite annorlunda variant av ljuskort dessutom, får kolla mig runt efter en sån mall!

Kommentera

