En julgran av Pysselgummans papper.

Även om jag så här i flytt och renoveringstider inte direkt har varken  julpysslat eller julpyntat så mycket i år, så har jag i alla fall en liten gran framme.  Jag gjorde denna tidigare av Pysselgummans fina papper ”Väntan På Tomten”.

Jag har lindat spets runt en pappstrut som stomme. Sedan har jag dekorerat med ”diverse”. Jag har skurit ut järneksbladen med Gazellen eftersom det inte var så lätt att hitta sådana någonstans? Det står ”Joy” på struten åxå, även om det inte är så lätt att se… Jag måste påminna mig om att känna julens glädje ibland!?! 

Foten dekorerade jag bla med kanelstänger och stjärnanis. Den luktar så gott och sprider julkänsla i huset.

 Jag har just fått nys om Pysselgummans senaste ”påhitt”! Nämligen en serie med vintagebilder! Sådana kan jag aldrig få nog av, och dessa är ju oemotståndliga?… Åh, åh, åh så fina…

Här är Pion Designs beskrivning av arken:

Theresa – Pysselgumman har designat ljuvliga klippark med vintagebilder daterade från förra seklets början. Med fynd och inspiration från mormors vind kan vi nu presentera sex stycken klippark i olika teman. Ur gamla gömmor har vi funnit bilder från en vintersaga och motiv till stämningsfulla julbilder. Ett annat ark pryds av underbara små sötnosar. Det finns även motiv med gratulationer och vårhälsningar. Och vad vore vintagebilder utan kärleksfulla motiv? Med en mjuk sepiaton passar dessa bilder utmärkt till våra tidigare och kommande mönsterpapper.
Från Mormors Vind beräknas börja levereras under första delen av december.

Något att önska sig av Tomten kanske?…

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

2 responses to “En julgran av Pysselgummans papper.

Kommentera

