Pysslat med Utee.

Utee är roligt! Idag visar jag några alster som jag gjort med hjälp av det.
Först ett kort där jag gjort dekorationsrutor genom att doppa svart cardstock i Utee. När den stelnat en aning, så stämplade jag ett krackelerat motiv i vitt.

Detaljbild av rutorna. Svårt att fota, då Uteen glänser som glas…

Insidan av kortet.

Här är ett kort där jag embossat motivet med flera lager utee, och sedan ”knäckt” det när det kallnat.

 Detalj… I det nedre hörnet ser du blomman, som jag också doppat i Utee.

Här har jag gjort ett smyckeshänge. Jag fyllde ramen med klar, och silver Utee. När det stelnat delvis, så stämplade jag fjärilen med svart och borstade på lite glitter. Pärlorna i hörnet tryckte jag dit när Uteen var varm.

Och slutligen några blommor som jag gjort av cardstock och doppat i klar Utee. 

 Några fler…

Just denna blomma är gjord med Tim Holtz dies. Super fina att skapa med!

 Tack för besöket! ♥

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

One response to “Pysslat med Utee.

  • L8

    Såååååå läckert!! Blommorna ser nästan ut som de är gjorda i porslin. Vilken inspirationskick att kika in till dig som vanligt 🙂
    Kram

Kommentera

