En Julstrut av Pysselgummans papper!

Jag fick för en tid sedan frågan av Jenny på Pion Design, om jag ville skapa med Theresa/Pysselgummans nya pappers serie, ”Väntan På Tomten”. Det är ju bara helt omöjligt att säga nej till något sådant! Jag älskar designen på Theresas papper, och den här julserien är bara helt underbar!  Jag fick ett jättefint kit från Jenny, med papperen, och väldigt fint matchade dekorationer!
Det första jag gjorde av kitet var denna julstrut, som kommer att få pryda köket från advent…

Jag har fyllt struten med dekorationer av olika slag. Både ur kitet, och från naturen.

Jag skar ut God Jul i tre omgångar papper och limmade ihop för att det skulle bli stadigt. Jag ville använda papperet till bokstäverna, eftersom det är så himla fint!

Jag ville ha en gran med i struten. Tyvärr hade jag ingen som passade varken i storlek eller färg, så jag gjorde en av en flaskborste… Jag klippte till formen och blingade till den lite med glitter och ”fejksnö”. Den fick också en liten snöboll på toppen.

Dessa ljuvliga blommor kommer från Kort & Gott, och säljs i Sverige av Inkido. Den fina dekorationen med pärlor på tråd, kommer från samma ställe.

Det var allt för idag. En blåsig och härlig höstdag, då löven virvlar i den friska luften! Idag blir det promenad! ☺

Tack för besöket! ♥

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

10 responses to “En Julstrut av Pysselgummans papper!

  • Linda - Pysselbus

    Åhhh, vilken underbar julstrut! Så många fina detaljer och läckert med texten! Vad är det för alfabet? Jättesnyggt med texten i just det pappret!

    Ha en härlig dag!
    Mvh
    Linda

  • Kamilla

    OOOh snyggt!!!

    Du har en sak i min blogg, pinglan ♥
    Kram kram

  • Lotta

    Snyggt! 🙂

    Kram Lotta

  • Pillan

    Härlig julstrut du har gjort. Förstår att du inte kunde motstå att göra något i de här papperna… Din idé med flaskborsten var ju bara för kul! 🙂
    -x-

  • annkan

    WOW- vilken ljuvlig julstrut!!
    Den kommer ju bli kalasfin till advent. 🙂
    Och vilken härlig ide’ med flaskborsten. 😀 Tror nog jag ska ha en gammal sådan i gömmorna. Tack för tipset!

    Och, inte minst, TACK för de superfina blommorna som kom hem till mig igår!! Helt underbart fina. Ett stort och varmt tack till dig för den roliga bloggvinsten!♥

  • Annica

    Tack Linda! 🙂 Tyvärr kommer jag inte ihåg vilket typsnitt jag valde… Jag skär ut i Gazellen, och det är nog något vanligt true type snitt i alla fall. Tyvärr har jag inte ett bättre svar!

  • pia

    wow så flot og kæmpe lækkert dekoreret
    knus Pia

  • Hanne

    Denne var utrolig lekker! Flott tekst og nydelig pynt!
    Hanne

  • Pysselgumman

    Alllllltså Annica! Den år så ljuvligt fin. Ska ta o försöka mig på att göra en i morgon på scrapträffen 🙂 Stort tack för att du vill skapa med mina julpapper!

    Kram!

  • Monica

    Underbar julstrut! Och vilken kul idé med flaskborsten 🙂
    Kram kram!

Kommentera

