Sommarpyssel?

Under sommaren har jag förutom papperspyssel haft lite andra projekt för mig. Bland annat så hittade vi en fin gammal träsolstol som var  kasserad. Den fick några nya skruvar, lite lim och en ny klädsel. Nu har den ett nytt liv, som min nya favoritsittplats! Inte för att jag har tid att sitta så mycket men…

Jag har också blandat lite betong i sommar… Bland annat så har jag gjutit ett flertal gummistövlar. De i barnstorlek är för små för att göra planteringshål i, men de större paren har planteringsplats! I detta paret bor nu lite murgröna. De pryder sin plats framför entrén tycker jag?
Jag har två par stövlar till, stående på baksidan. Jag har inte riktigt bestämt om jag ska behålla dem, eller om de ska få flytta till någon annan?…

Jag har även gjort annat roligt utepyssel, men det visar jag en annan gång!
Ha en riktigt skön helg, och tack för att du har tittat förbi! ♥

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

4 responses to “Sommarpyssel?

  • Lotta

    Åh va snyggt!
    Stövlarna var ju urläckra, sånna får jag nog be pappa göra åt mig till nästa sommar. 🙂

  • Mahlin78

    Vad häftigt att gjuta stövlar i betong! Riktigt snyggt!

  • Helen

    Hej!
    Vilka fina betong-stövlar!!
    Vill gärna testa, men undrar om man kan hälla i betongen direkt eller om innefodret måste tas bort först??

  • Annica

    Hej Helen!

    Jag har inte tagit bort innerfoderet i något par som jag gjutit i. Däremot har jag varit noga med att olja in insidan av stöveln! Det är lite knepigt att få ut stöveln ändå…
    Lycka till med din gjutning!

    //Annica H

Kommentera

