Kalender till 2011.

Det gäller att vara ute i god tid?… 😉
Jag gjorde för ett tag sedan en kalender till nästa år. För att kunna förvara den tills det ”är dax”, så altrade jag en låda som jag fått av Susanne. Den passade superbra till detta!  Allt material i övrigt kommer från Inkido.

Några maskade stämplar, och dekorationer på en tag.

Varje månad har fått en egen sida, i ungefär A4 storlek.  Bilderna är egna foton från olika årstider. Färgskalan på förvaringslådan och bladen har en väldigt neutral färgskala, för att fotografierna ska få mer fokus.

Alla vänners, och familjemedlemmars födelsedagar, och andra högtidsdagar, finns redan inskrivna. Detta har jag enkelt gjort med hjälp av en hemsida som du hittar här. Väldigt smidigt! Tusen tack till Kjell, som lagt tid på att göra detta!

Kalenderbladen måste ju ha en fin upphängning, så jag gjorde en egen variant.  En bit spånskiva, som jag har målat, stämplat, och embossat lite på. En metallklämma till upphängning, och en bit band, så var det klart!

Så här ser det ut när en kalendersida sitter på plats.

Nu är jag rustad för 2011, så i december ska här enbart skapas julsaker! 🙂 Det ser jag fram emot!!!

Ha en trevlig helg, och tack för titten!

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

7 responses to “Kalender till 2011.

  • Maiden

    Superduper snyggt! 😀

  • Linapyssel

    Så läcker kalender och tusen tack för att du delar med dig av kjells toppen sida…det sparar massa jobb och tid…bar när man har tre små troll som vill vara med!!
    kram Lina

  • Ciza Patricia

    Vilken snygg och fräck kalender. Och så bra att man kan göra sin egen kalender. Dit ska jag gå och fixa en till 2011. Har länge funderat över om jag skulle göra en egen, men detta är mycket smidigare.

    Tack för inspiration och tips.
    Ha en underbar lördag.

    Kram

  • Marie/Mison

    Gäller att vara ute i god tid! Finfin är den i alla fall!!

  • Kamilla

    snygg som attans 😀
    Ja det gäller att vara ute i tid… snart är det 2011 😉
    kram kram

  • Erica

    Jätte fint 🙂 Jag ska göra en kalender så ja hittade din och blev stor förtjust sen är de bara frågan hur jag ska göra min hmmm.. Det får grunnas på

    kram kram

  • ica

    Vart har du köpt din metallklämma??

Kommentera

