Ett pysselförkläde!

Mellan varven, när tid finnes, så syr jag små tygblommor. Förut sydde jag rätt mycket av ”allt möjligt” , men de senaste åren har det inte blivit så mycket av den varan… Här är en hög med blommor som jag knåpat ihop.

För ett tag sedan fick jag ett infall med symaskinen, och sydde mig ett pysselförkläde! Jag måste ju använda alla blommor jag har gjort?

Prima har väldigt snygga canvasförkläden nuförtiden! Har du sett dem? Det enda ”felet”  med dem, är att de inte är av en modell som passar min figur… Det är den där korta varianten, som knyts i (den obefintliga) midjan. Eftersom jag inte vill ha ett sådant, så sydde jag ett eget helt enkelt!

Fickan är gjord av ett örngott med monogram på. Lite tyg, band och spets, så var den klar att sys fast på förklädet.

När jag hade sytt fast stammar och blommor, så tyckte jag ändå att det hela såg lite ”kalt” ut? Jag tog då helt sonika och broderade lite, när jag ändå var igång!

En bild till…

Längst upp sydde jag fast en liten fjäril på flykt. Det var väl meningen att jag skulle brodera lite runt denna också, men då tog tålamodet slut, och det hela fick räknas som färdigt!

Det var ett ”oscrappigt” inlägg! Dock skall tilläggas att de små blommorna passar utmärkt även till mer pappersrelaterade projekt! Jag återkommer med lite sådant vid något senare tillfälle…

Tack för besöket!♥

 

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

9 responses to “Ett pysselförkläde!

  • ulrika_m

    Urfint förkläde Annica! Blommorna och broderierna är verkligen pricken över i:et. Jag är på gång jag också med ett pysselförkläde så tusen tack för inspirationen! Kram!

  • Tesa

    Fantastiskt!

  • Tina Westrin

    Somrigt och fiiiint!

  • Petraso

    Detta var sååååååååååååååååååååå snyggt!!!!!
    Du ser ut som scrapvärldens egen Pippi!! alltid lika på hittig med en busig räv bakom ögat….

    Fy så snygg du kommer vara när du pysslar….

  • Mummylade

    helt ohyggligt snyggt Annica!

  • Ulrica

    Hej Annica!

    Åh vad roligt att du kikade förbi hos mig, det var längesedan! =) Bloggar du inte lika mycket längre el surfar runt?

    Jag försöker hinna med alla i min blogglista men det tar tid så jag får hålla på i några dagar för att gå igenom alla, haha! 😉

    Förklädet var supergulligt!! Jag sydde oxå allt möjligt förr om åren, skötväskor, kläder, dockor mm. nu har jag begränsat mig till mina kära lapptäcken annars hinner jag aldrig scrappa! 😉

    Håller du på med hästar?

    Hoppas att du har det bra & kika snart in igen, massor med kramar från Ulrica

  • Christine Schärfer

    Hej, jätte fint blev det ju. Du är så duktig och påhittig. Tummen upp! Önskar dig en trevlig helg trots hot om regn!

    Kram
    Christine S

  • Anneli

    Superläckert förkläde Annica! Du är helt otrolig 🙂 allt du gör DU blir så läckert. Blommorna och broderierna är verkligen pricken över i:et super snyggt!!!.

    Kraaaaaaaaam Anneli

  • Therése

    Sååå enormt läckert!! =)

Kommentera

