Vår lilla husvagn!…

Jag vet inte om jag har skrivit om vår lilla husvagn här tidigare? I vilket fall är det som så att vi köpte oss ett litet renoverinsobjekt förra året. Jag är ingen ”husvagnsmänniska”. Har aldrig varit på husvagnssemester varken som barn eller vuxen. Dock var det så att min sambo fått för sig att en husvagn vore bra att ha! Jag var motsträvig rätt så länge, men efter ett tag så fick jag väl erkänna att det kunde finnas fördelar med en husvagn… Dock inte ”vad som helst” i husvagnsväg! Näpp!! Om jag ska åka runt med en husvagn bakom bilen, så vill jag ha ett matchande ekipage se! Det hör till saken att jag har en Crysler PT Cruiser, som ända sedan den lanserades har varit en av min favoritbilar. Den enda husvagn som matchar till en sådan är ett tvättäkta ”ägg”… Sagt och gjort, så köpte vi en SMV förra sommaren… Kanske inte så vacker, som den såg ut då? Men med mycket potential… (Då ska det ändå sägas, att jag redan ”fixat till” rullgardinerna när vi tog den här bilden. De var senapsgula innan…)

Oj oj oj, så mycket arbete som låg framför oss…

När jag ser dessa bilder, inser jag hur mycket tid vi har spenderat i husvagnen… Toaletten ser ju strålande ut? Eller hur? Jag vill nog inte lägga upp fler ”before” bilder faktiskt?…

Vi har sedan tillbringat en hel del tid på att renovera, och piffa till den så som vi vill ha den… Här nedanför ser du hur långt vi har kommit ”so far”. Färdig blir man nog aldrig med något sånt här?

Min sambo är elektriker, så det har arbetats en hel del med elen också. All belysning är utbytt, och lite extra är insatt… Så här ser det ut när jag tänt några fler lampor.

Det blev ett långt inlägg!… Om du vill hälsa på oss i husvagnen i sommar, så är du varmt välkommen! Vi åker dit näsan pekar, och dit solen skiner!

Tack för titten, och ha en skön helg!

 

 

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

5 responses to “Vår lilla husvagn!…

  • bili

    Så mycke´ jobb ni har lagt ner… och va´ stilig den bleb 🙂 jättemysig. Längtar tillbaka till vår sålda husvagn…. Ha en riktigt trevlig sommar med ”pärlan” 😉

  • Christine Schärfer

    Åååå, vad fint du/ni har gjort! Jag hörde också till de som inte är/var husvagnsmänniska. Min man fick övertala och övertyga mig. Hyrde en husvagn en helg och till min och min mans förvåning var jag rätt såld. Så förra höst köpte vi också en gammal goding. Men jag är inte lika duktig som du att inredda. Tack för att du visade ”vägen”. Nu ska jag också ta mig i kragen och göra något åt inreddningen. Tack och önskar er många sköna turer med husvagnen. Kanske mötts vi i någon campingplats?

    Kram
    Christine S

  • Teres

    Wow vilken förvandling! Numera stårlar hela husvagnen ”Annica”, den är verkligen DU. Jätte fint! Hoppas ni får många trevliga stunder med vagnen i sommar.

  • Marie/Mison

    Åh – att den är fin och mysig kan jag intyga. Den och dess passagerare är så välkomna på vin och mat x flera i sommar. Vår fara har inte passerat gå ännu, så just nu står den där den står. Men piff pågår där också. Lite mer Mison stil dock… (en liten prick här, och en liten prick där…………………………………………)

  • sussies

    Wow, vilken goding den blev!!! Som jag längtat efter att få se hur den blev, men nu vill jag se den IRL oxå! Så stylat och snyggt ekipage som ska rulla efter vägarna i sommar och dra till sig många förundrande ögon. Verkligen ett ”Annica-ekipage”, verkligen DU!

    Ni har varit jätteflitiga båda två som fått till den så fin med tanke på ”före”- bilderna! Vet ju hur mycket ni jobbat med den.

    Ha det gott och STOR KRAM till er!

Kommentera

