Är våren på väg i Växthuset?

För ett tag sedan så roade jag mig med att göra ett växthus i papper… Det fick den stora äran att vara med i Allt Om Scraps nummer om Altring.
Huset är gjort på frihand av cardstock och OH-film. Inuti har jag gjort planteringbäddar med blommor och diverse annat.
När jag väl var klar så såg det lite ”tomt” ut, så det blev en liten trädgård med staket också! 🙂

Här är en bild av skylten ovanför dörren, och dörren med krans.

En takkrona blev det också. Det är väl klart att det måste vara fint i växthuset? På den bortre kortsidan sitter en ängel på väggen ovanför blommorna.

Lökpåse och en liten skräptunna.

Ett passande ordspråk på taket?

En urna med blomsterarrangemang. Hjärtat passar väl bra nu när allahjärtansdag  just har varit?

Trädet är gjort av en gren, som jag täckt med blad. Bladen är gjorda med en liten retro flower punsch. Jag klippte bara isär blomman så att det blev separata blad.

När allt var klart, så fick jag för mig att skymmningsbelysning vore trevligt? Sagt och gjort så drog jag in dockskåpsbelysning för att piffa till det hela!…
Det var inte lätt att fota med belysningen tänd, men det ser i alla fall väldigt mysigt ut i verkligheten!

Det var allt för idag! Tack för besöket!

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

17 responses to “Är våren på väg i Växthuset?

  • petraso

    chockskadad……. återhämtar mig till sommaren!!!

  • Camilla Millas

    Oooooooo underbart växthus!!!!! Helt otroligt!!

    Kram

  • Marie/Mison

    Jag bara älskar det! Men det har jag nog redan sagt…!

  • Pyssel Linda

    WOW kan jag bara säga… Hur läckert som helst…

    /Linda

  • Veronica

    Det är sååå underbart. när det var med i tidningen visade jag sambon och sa att jag ville göra ett sånt. Hans svar var: oh nej…. du kommer att bli så himla arg av allt pilligt som inte blir som du vill.

    Men nu när jag har sett det igen så måste jag nog prova på i alla fall. Det är så ljuvligt.
    Kram/veronica

  • Kristina i Lillpite

    Jag sitter här med hakan nere i knäna. Du gör en massa otroligt läckra saker. Saker som man bara häpnar av…..
    Det är jätteskoj att se att det går att göra allt av papper, bara man har fantasi och tålamod. Och det verkar du ha gott om.
    Tack för att du delar med dej av dina inspirerande alster.

    Kram Kristina

  • Catharina Broman

    Så fantastiskt vackert.Undrar bara var du får alla idèer ifrån?Tycker att belysningen verkligen blev en höjdpunkt på det hela.
    Kram

  • Lena

    Vilket arbete!!! Underbart snyggt!! Du är så duktig och så tålmodig =)

  • Sandra

    Men herreguud människa! Du har verkligen inga gränser=) Såå fint!! Helt otroligt, vilket jobb du måste ha lagt ner…..

    Ha det så bra!

    Kramisar sandra

  • Miaa

    Jag såg huset på Allt om scrap-bilagan. Det är underbart fint! Och väldigt mysigt med belysningen!
    /Miaa

  • Lena B E

    Åååååh men Annica så underbart!! :O
    Med belysningen blev det så gemytligt och mysigt!! 🙂
    Jösses vad du är duktig, nog för att jag vet det redan men det här slår allt!! 😀
    Ha det så bra.
    Kramar från Lena

  • Tina Westrin

    Men himmel så pluttigt! Vilket tålamod! Det blev verkligen supersött!

  • Mathilde

    Men gud så fint! Man blir ju helt lycklig bara av att titta på det!

  • Carola

    Jösses!! Du är makalös! Fantastiskt fint!

  • sussies

    Helt makalöst underbart litet växthus!!! Jag har ju fått äran att både se det på riktigt och hållit i det och jag må säga att det är ännu mer sagolikt vackert i verkligheten!!!
    Helt klart ett mästerverk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Kram Susanne

  • Emmja

    WOW…helt otroligt gulligt!!! Vilket arbete du har lagt ner…superfint!!!

    Ha det bra!

    Kram
    Emma

  • Carina

    Vilket härligt växthus!! Så läckert det blev med belysning i den. Nu är det inte så superlångt kvar till träffen i Övik, vi syns väl där hoppas jag! Jag och Britt-Innger och Åsa kommer i min bil… Ha det gott!! Kram

Kommentera

