Slut på blommor i rätt färg?

Så här i januari är scrapkassan rätt tom… Min utmaning till mig själv denna månad är därför att använda papper och produkter som blivit ”liggande” och anpassa dem till det jag vill göra. Jag försöker också att inte ”överarbeta” mina alster denna månad, och scrappa åtminstone lite ”less is more” även om det är svårt… 😉

Här visar jag ett enkelt sätt att fixa till blommor! Jag köper mest vita eller neutrala blommor. Det är ju så lätt att färga in dem, så att de passar det jag vill göra!
Här börjar jag med en vit ros. 

Jag tar fram en distressdyna i lämplig färg, och en vattenpensel. (Går bra med vanlig pensel också.)

Sedan är det bara att färga in så mycket man vill av blomman. Jag tar bara kanterna här.

När det torkat, tar jag lite mist och sprayar blomman.

Då blir det så här.

Om du inte har tålamod att vänta tills färgen torkat, så funkar det utmärkt att torka med embossingfönen… Avslutningvis så blingade jag till just denna blomma med lite stickles.

Sticklesen har inte torkat riktigt här, men du får ändå en bild av slutresultatet? Lite skillnad från den vita rosen blev det väl?

Det var allt för idag! När jag väl får tillbaka min dator, med rätt program i och allt, så återkommer jag med fler färdiga projekt! Tills dess, ha det gott!

Tack för titten!

 

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

9 responses to “Slut på blommor i rätt färg?

Kommentera

