Gott Nytt År!

Det är helt otroligt så fort ett år går! Eller är det bara jag som upplever det så? Hur som helst är det nyårsafton idag, och jag tänkte visa en liten Nyårs Dekoration som jag har gjort.

Det är ”min dag” på Srapptorget idag, och jag har gjort inläggen nästa likadana, både här och där! Det gäller att spara tid nu! Middagen ska fixas, det ska städas och donas osv… När kvällen kommer tänker jag göra så lite som möjligt! Bara njuta av glada vänner och samvaro.
Denna pryder nu sin plats i mitt kök, så att vi kan titta på den under nyårsmiddagen!

Jag har gjort blockbokstäver av cardstock. Jag valde ett enkelt, och ”rakt” typsnitt för att göra det så enkelt som möjligt.

Jag klippte ut två uppsättningar av varje bokstav, och ”fodrade” med en remsa av cardstock. De blev 2 cm breda.

De färdiga bokstäverna sprayade jag sedan med Mist. Jag gillar kalla blå färger, så valet av färg blev lätt! Jag använde ett diskunderlägg som mask, för att få lite liv. Jag sprayade med två blå nyanser, och jag använde även en bit tårtpapper när jag sprayade med den mörkare nyansen.

När bokstäverna torkat, så dekorerade jag dem lite. Jag använde diverse ur lådorna, som band, halvpärlor, strass och paljetter.

Det gick förvånandsvärt lätt att stapla bokstäverna när de var klara! Jag hade räknat med att det skulle bli lite besvärligt, men ibland har man tur helt enkelt!

Ja! Detta var ett litet tips på en nyårs dekoration. Kanske inte en ”sista minuten variant”, men till nästa gång? Om inte annat så går det ju att göra andra bokstäver, och skriva något annat?… 😉

Till sist vill jag passa på att önska dig ett riktigt Gott Nytt År!

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

7 responses to “Gott Nytt År!

Kommentera

