Ett nytt hus till jul?

Här kommer ytterligare ett förslag på hur du kan ”slå in” dina julklappar! 😉 Detta gav jag till min DT mamma Nettan nu i helgen, när hon hade julfest. En härlig tillställning, med många glada människor och många skratt! Riktigt härlig stämning. Stort tack till alla som var där, och gjorde dagen underbar! 🙂

Detta  hus är gjort av papper från Inkido. Fönster och dörr har jag ritat av efter en bild, fyll i med embossingpenna och embosssat med Hologram pulver. Det finns stämplar som ser ut så här att köpa, med det låg inte i min budget just nu… Det var lite tidsödande att rita dock…
Taket har jag  dekorerat med pärlband, organzaband och en snöflinga. Mall till detta hus finns att köpa hos Papertrey Ink.

Här är en gavel, med en rub on från Melissa Frances. Lite annan dekoration också förstås…

Jag ville inte fota huset med den ”riktiga” presenten i, men du ser i alla fall att det går att öppna. Rätt gott om plats för en gåva faktiskt!

Jag har knäppt en del detaljbilder, men för att du ska slippa sitta och scrolla dig fördärvad, så lade jag dem i en slideshow.

Jag har gjort ett par sådana här hus nu, men båda har ”flyttat till nya adresser” redan… Jag tror att jag ska göra ett till bara för att ha det stående framme här hemma? Jag tycker verkligen om modellen!

Ha en underbar första advent!

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

17 responses to “Ett nytt hus till jul?

  • Yoli

    Det är så sagoligt vackert Annica att jag knappt finner ord. Så sött med den lilla fågeln som bor där också!! 😀 hihi

    Kraaaaaaaaam

  • Ulrika

    Wow! Vilket underbart hus!

  • Veronica

    Ett helt fantastiskt sagolikt underbart….hus!

    DÄR skulle jag verkligen vilja bo!

  • Britt-Inger

    Tack själv för en mycket trevlig och INSPIRERANDE dag. Många nya idéer har man fått lära sej av dej 🙂
    Detta hus är gudomligt vackert. Jag höll det i mina händer igår och tittade på skapelsen. Vem skulle inte vilja skapa ett sådant…..
    Kramar till Dej/Er i juletid!

  • Cicci

    Så mycket roligt du gör. Det är en fröjd att kika in och förundras.
    Kramiz

  • Petra /Trollet

    Så himla underbart ditt hus var!!!! Snacka om att mottagaren kan va´lycklig!!!!

  • Anki T

    Helt underbart!!

  • Kicki

    Helt UNDERBART!!! :0)
    Kramen Kicki

  • Tette

    Men du är ju helt fantastisk, så himla vackert det är.
    Jaha, jag tror minsann att jag skulle behöva ett nytt hus till jul (Fniss).
    Ha det bra.

    Tette

  • Elisabeth Coursell

    Wow vilket bedårande hus du har gjort!
    Texten tänker jag definitivt sno till egna projekt till mina bästa vänner, det var bara sååå bra 🙂
    Älskar den lilla fågeln och allt det andra också för den delen. Ljuvligt!
    Hoppas adventshelgen varit kanon!
    Elisabeth

  • Mummylade

    Jo, jag stod och suktade vid det en stund, förstod att det var du som gjort det =)

  • Marie/Mison

    Superfint! Jag gillar de där rubonsen. Måste nog köpa…

  • Cyllan

    Jag blir lika stum av förvåning varje gång jag ser dina alter-projekt…du är bara såå himla duktig på att skapa underbara saker av papper och dekorera dem med många häärliga detaljer.
    Tittar och njuuter av detta underbara hus
    Kraaam C

  • sussies

    Helt underbart vackert litet hus du gjort!!! Med så många söta detaljer och fönstren har du lyckats jättebra med, dom är så fina, allra helst det på gaveln! Den där rubonsen var ju hur söt som helst!
    Den söta lilla pippin på skorstenen blev pricken över i, verkligen!
    Vad Nettan ska ha blivit överlycklig över en sån vacker gåva och jag är säker på att hon kommer att vårda sitt nya hus ömt.

    Stor Kramis till dig!

  • Malin/majamelon

    Men hu ett sånt ljuvligt litet hus!! Som jag sagt förut så måste du ju vara världsmästare på sånt här nu! =D

    Kram!

  • Christine Schärfer

    Ååååå, lyckliga de som fått ett sånt hus i present. Jag skulle bli jätte glad om jag bara få huset. Det är present nog i sig. Annika, du är jätte duktig. Bägge tummar upp för dig. Önskar dig fortsatt trevlig vecka.

    Kram
    Christine

  • C

    Otroligt vad fint du gjort! Helt fantastiskt
    //C

Kommentera

