Dekorationer till granen.

Jag gillar att göra julgransdekorationer! Det är bra, för jag har gärna olika teman, eller olika färgsättningar på granen år från år. Vi har rätt mycket dekorationer hemma…

Här är en liten gran. Jag har klippt ut sex stycken granar, sytt ihop dem och penslat lite ”låtsas snö” på kanterna.

DSC_9921

Jag har stämplat och embossat snöflingor på papperet innan jag sydde ihop delarna.

DSC_9924

Här är ett hjärta, gjort på samma sätt.

DSC_9910

Jag har stämplat och embossat Inkidos ”midvinternatt” på alla delar, fram och baksida.

DSC_9914

Den sista dekorationen gjord på samma sätt blev en kula! Jag stansade helt enkelt ut sex stycken scalloped cirklar.

DSC_9917

På dem har jag stämplat en ”snirkel” på alla sidor.

DSC_9918

Jag slänger in en kula till åxå… Denna har jag gjort på en frigolit stomme. Jag har bara limmat fast pappersbitar med dekoupagelack, och gjort en enkel upphängning.

DSC_9929

Det var allt för idag! Tack för besöket!

sign

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

5 responses to “Dekorationer till granen.

  • Catharina Broman

    Hur smart är inte du då.Det blev ju hur snyggt som helst.
    Kram

  • Tesa/Therese

    Sååå fint, som allt du skapar :o) Må så gott. Kram

  • Britt-Inger

    Så vackra alster du har gjort. Mycke vackert! 🙂
    Kram

  • Ulrica

    Hej vännen!

    Tack för din fina hälsning hos mig. Det värmer så här i svåra tider. Det senaste året har jag verkigen gått igenom allt som tänkas kan, sist & slutligen detta med mamma. På något sätt mpste livet gå vidare & trots att det är oerhört svårt att se sin mamma tyna bort så går det. Man få på något sätt förlika sig med döden.

    Det är givetvis många tårar, men jag är ändå tacksam att vi har fått möjligheten att ta farväl ordentligt.

    Emellan mina sjukhusbesök försöker jag hinna med lite pyssel med barnen. Nu har det blivit en hel del pyssel vill jag lova, pepparkaksbak & inte minst göra i ordning julen hemma. Igårkväll satte vi upp julstjärnor, adventsstakar & underbart vackra julslingor. Jag blir själv som ett barn när det är jul, helt fantastiskt! =)

    Ha en skön helg & var rädda om varandra, kramar Ulrica

  • sussies

    Dessa är så skira och vackra juldekorationer, men ändå så enkla! Allt du rör vid blir vackert med dina magiska skaparhänder!

    Ha det gott vännen!

Kommentera

