En flygande häst?

En flygande häst? Ja inte vet jag vad jag ska kalla denna? Men en häst med vingar blev det i alla fall! Jag hade den gamla flaskan stående, och det var faktiskt min sambo dom undrade om jag tänkte altra den? Jag kunde ju knappast säga nej…

Det är tur att det inte finns några begränsningar i denna hobby! Det är liksom fritt fram att skapa vad man vill, utan ”rätt eller fel”. Fritt spelrum för fantasin, olika tycke och smak. Därför blev det en häst med vingar och en fågel på huvudet. Lite crazy?…

DSC_9749

En bild rakt framifrån. Vingarna är stämplade på OH. Har äntligen en dyna som funkar till det! På bilden ovan kan du se att det hänger en tag på sidan. Det är faktiskt en jättefin tag i plåt, men jag glömde att fota från det hållet… Du ser den i bildspelet med detaljer dock.

DSC_9748

När jag gjort allt klart, och kände mig rätt nöjd, så kom jag på att jag hade några olika ljusmanschetter liggande som jag gjort tidigare. Det är ju synd att inte använda sitt material?… En av dem fick bli en  krona till pippin.

DSC_9752

Jag har dekorerat denna med en hel den ”småplock”. Bland annat en hel del jättefina band som jag fick av Nettan när jag fyllde år. Tusen tack! Om du undrar över något annat som jag använt, så skriv en rad. Jag är alldeles för ”lat” för att skriva någon materiallista…

Tusen tack för att du tagit dig tid att besöka min blogg idag! Jag blir glad om du lämnar ett spår efter dig.

sign

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

4 responses to “En flygande häst?

Kommentera

