Ljuvligt gott med sommarfika!

Inkido har börjat lägga upp mina alster i sin blogg, och först ut blev ett kakfat fyllt med ”sommarmuffins”!

Kakfatet är gjort av lite spånskiva, och en bit grövre rundstav. Till fötter har jag tagit några knoppar från Ikea. Alltsammans är klätt i ljuvligt ”pastelliga” papper och band från Inkido.

Jag beklagar att bilderna inte är de bästa. Jag hade lite bråttom när jag fotade… Jag har inte all tid i världen att redigera i datorn heller… 😉

DSC_8061

Rätt många muffins blev det för att fylla upp hela kakfatet… 18 stycken för att vara exakt…

DSC_8048

Själva muffinsen är gjorda av en styrolitkula som jag spacklat rätt tjockt. De är sedan målade med akrylfärg, och blingade med lite glittrig ”frosting” på toppen.

DSC_8049

Alla muffins fick också en ros, en liten spiral, samt en Inkidoflagga som dekoration.

DSC_8051

Kakformarna har jag skurit ut med Gazellen. Formarna finns som digitala dies hos Bosskut. Jag skar ut två olika, och satte dem ovanpå varandra.

DSC_8056

Ja, det var sommarfikat jag bjuder på idag!

Jag börjar äntligen att ”komma ikapp” här hemma efter semestern, och hoppas att jag äntligen ska få tid till att besöka alla fantastiska bloggar där ute! Jag vet att det har varit många fantastiska uppdateringar som jag missat…

Tack för besöket!

sign

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

14 responses to “Ljuvligt gott med sommarfika!

Kommentera

