Jag har ”packat väskan”.

Jag har altrat en liten resväska. Det ska bli en present, och jag hoppas att den blir omtyckt av den som får den. Jag har försökt att anpassa både utseendet på väskan, och dess innehåll efter mottagaren, och vi får väl se om jag ”prickar rätt” åtminstone lite grann?

DSC_8194

Om du är intresserad så har jag lagt in lite steg för steg bilder för att visa vad jag gjort?

Så här såg väskan ut från början.

DSC_8156

Öppnad…

DSC_8158


Här har jag klätt in hela väskan med ett självhäftande material som används vid sår omläggning.  Fixomull, heter det så? Jag ville få känslan av att väskan är gjord av tyg. Jag har också satt dit en vintage bild.

DSC_8161

Nästa steg blev målning med akrylfärg. Jag försökte få banden runt väskan, och andra delar att se ut som nött läder.

DSC_8167

Jag stämplade poststämplar runt om väskan med olika färger av distresser.

DSC_8171

Här är en tag. Jag satte fast den med kulkedja och hängde på en charm.

DSC_8195

En tag till…

DSC_8196

Och ett ”M”, för att man skall veta vem den tillhör…

DSC_8198

Lite mera charms ville jag också ha!

DSC_8202

Så här enkel blev insidan. Den är nu fylld med små gåvor och skickad med snigelposten. Jag visar inte innehållet, eftersom jag inte vet om paketet kommit fram?…

DSC_8205

Vi håller på att packa ihop lite för en liten tripp ”norröver”. Det blir inte så mycket dator, och bloggtid så här mitt i semestern. Jag har skamligt dålig koll på vad alla ni andra bloggare har gjort! Jag har en hel del ”cathing up to do”…

Japp! Det var allt för idag! Om du orkat hänga med ända hit ner, så ska du ha stort tack för ditt tålamod!

I övrigt säger jag varmt tack för besöket!

sign

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

19 responses to “Jag har ”packat väskan”.

  • millns

    En supersnygg present med massor av snygga detaljer!! Beundrar din kreativitet och arbetsglädje!

  • Helén

    Ursnygg!! Och vilken bra idé att använda Fixomull!! Sånt har jag ju i massor på jobbet… 😉

  • Mija

    Ojojoj vilken fantastisk väska du gjort! Var har du fått tag på den..jag vill oxå göra en sån:)

    Kram Mija

  • Monica

    Åhhh vilken fin!! Och vad kul att se steg för steg bilder 🙂 Riktigt spännande att se hur väskan växer fram till det ursnygga resultatet! 🙂 Hoppas du får en riktigt härlig semester!
    Kram kram!

  • Yvonne

    Sååååå himla snyggt!!!!!
    Du är världsbäst på att göra snygga alster =))
    Ha en trevlig tripp!
    Kram//Y

  • Linda Horn

    Ååååååh, såååå snygg!!!

  • Cornelia

    Otroooooligt fin!!!

  • Mummylade

    Supersnygg! Bra idé med fixomull, men sen är du ju himla ”fixig” 🙂
    kram

  • Cicci

    Så cool den blev. Snyggt!
    Kramiz

  • sussies

    Vilken fin och cool väska! Kul med tutorialbilder, att få se den växa fram.
    Hoppas ni får en trevlig tripp norröver!
    Vi drar iväg norröver oxå några dar imorrn, gubbens sista semesterdagar.
    Använder ni husvagn då eller?

    Ha det bäst och kör försiktigt!

    Kramisar Susanne

  • annica

    Väskan är verkligen fin. Tänk om jag någon gång får tålamod att knåpa ihop något sådant…

  • Anette

    Vilken otroligt läcker resväska du har gjort!!
    *Tummen upp*
    Jag älskar den.
    Det ser ju ut som läderband på den ju. supercoolt!
    Kram Anette

  • Mia

    Tänkte bara lämna ett litet spår.. Vilken otroligt fin väska. Hade passat mig precis. M som i Mia. haha!!

  • gittan

    Vad fin den blev !

  • Kamilla

    OOOh så underbart vacker den blev sååå snygg!! 😀
    Kram kram

  • Yoli Design

    oj oj oj såååå läckert… Ja, den väskan hade jag gärna packat pysselsakerna i å åkt jorden runt me!! 😀 wow

    Kraaaaaaaaam

  • Lilla pyssel Inger

    HELT BEDÅRANDE UNDERBART HELT WOW DU ÄR EN RIKTIG FENA PÅ ATT FÅ TILL ALLT DU GÖR SÅ HIMLA PERFEKT:) Som du forstår så gillar jag väskan jättemycket, det är alltid lika kul att titta in här för jag blir aldrig besviken:) Kramis från lilla pyssel Inger

  • Carola

    Vilka underbara alster du hade här! Hit återkommer jag gärna 🙂

  • Catharina Broman

    Åh så vacker den blev.Du är så otrolig på att komma på idder till att skapa.Själv är jag dålig på att hitta på så fiffiga saker att altra.

Kommentera

