Kaos åt alla håll?

Allt händer nu! Den här årstiden är inte gjord för scrappare! Det finns minimalt med tid för pyssel, och inget blir gjort, mer än det mest nödvändiga.

Skolavslutning har vi dock hunnit med! Moa står i mitten och sjunger för full hals. Visst är det gulligt med barnkör?

DSC_7176

Moa var i övrigt mest intresserad av att se vad mamma och pappa gjorde i kyrkan?….

DSC_7177

I helgen tog vi oss tid att baka lite dumlemuffins! Gissa vem som bestämde vilken sorts glacing vi skulle ha?…

IMG_2752

Det var tur att vi hade bakat i alla fall, för vi fick ”oväntat besök” av mormor, och ett par av hennes vänner. Det blev Moa glad över!

DSC_7376

Sist men inte minst, så har jag fått denna ljuvligt söta Kaos Award av rara Tesa!  Tack snälla du! Jag ska skicka denna vidare så snart jag får möjlighet. Jag återkommer i ämnet!

DSC_7402

I övrigt har jag gjort min egen lilla variant av award. ”No Awards Please”. Du kan se den näst högst upp på högersidan. Precis under min nya bild, fotad av duktiga Carola! (Tänk att jag fastnade…)

Jag blir väldigt glad, och peppad av de utmärkelser jag får, men jag känner att det tar allt för mycket tid och ork att hantera dem. Jag får så otroligt dåligt samvete när jag inte hinner visa tillräckligt med uppskattning över dem, och skicka dem vidare till alla er andra fantastiska pysslare! Därför har jag beslutat att avstå från dem. Det blir enklast så.

Tack för besöket!

sign

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

6 responses to “Kaos åt alla håll?

  • Monica

    Oj oj oj! Dumlemuffins låter ju hur gott som helst 🙂 Och jag håller med om att denna tiden verkligen är en tid då man inte hinner med så mycket pyssel… Dop, födelsedagar, bröllop, konfirmationer, jisses…. Och semester någonstans också… Men när det väl finns tid att sätta sig ner så uppskattar man den kanske ännu mer? 🙂
    Kram kram!

  • Alex

    Mums! Gissa om jag blev sugen på att baka!!! Dumlemuffins! Yummy! Har gjort en gång en dumlekladdkaka – ojojojoj! Får ta o gräva fram receptet nu igen 😉

    Kram på dig!

  • petraso

    Va Synd Ni bort så längt norr ut För Jag hade gärnat kommit och fikat!!!

  • Cicci

    Så sommarsöt tös. Hade ni tur med vädret? *avis*
    Hösten kommer, jag lovar, med tid för pyssel i kammaren.
    Kramiz

  • Tesa/Therese

    Jag skriver under på varenda ord du skriver om awarder, jag uppskattar verkligen alla jag får, men som du skriver….det tar tid och ork att hantera. Känn inte att du behöver skicka ngn kaos award vidare, utan gläds åt den du fått för du FÖRTJÄNAR den!! Ha en härlig midsommar. Kram

  • Ulrica

    Hej Vännen!

    Hoppas att allt är bra med dig! Ser att du oxå har fullt upp med allt som hör livet till. Jag förstår dig om man säger så! 😉

    Kan tipsa dig om att det händer något roligt i min blogg under dagen/kvällen så gör ett besök! 😉

    Ha en trevlig dag, kramar Ulrica

Kommentera

