Rosor, rosor, rosor…

Tro det eller ej, men jag har gjort ett litet alster i rosa…

Faktum är att jag har gett bort denna lilla ”godislåda” till en vän som älskar rosa, och då var jag ju tvungen att använda mig av hennes favoritfärg! Om du varit på besök här förut, så har du kanske förstått att det inte är den färg jag använder mest…

dsc_5654

Locket. 

dsc_5649

 Närbild på ”rosorna”…

dsc_5651

 Och en öppen ask, med lite överraskningar i!

dsc_5646

Jag har använt papper från Melissa Frances. Jag älskar hennes papper! De små rosorna har jag gjort av ”vanligt” tunt papper. Det är inte svårt, men det tog en stund, eftersom det gick åt några stycken för att fylla locket!…

Faktum är att jag har ännu en rosa nyhet… Jag har nämligen skaffat mig en ny ”rumskamrat”…

Taaa Daaaammm!!! En Gazelle!

 dsc_5762

Jag har tålmodigt suttit med min skalpell fram tills nu, men nu ska jag förhoppningsvis kunna hitta på mer ”avancerade” projekt! Jag är övertygad om att vi ska bli goda vänner! 🙂

sign

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

20 responses to “Rosor, rosor, rosor…

  • gittan

    Jättefin låda 🙂

  • Elisabeth Coursell

    Jaså var det du som hade gjort den dära lådan, det borde jag kunnat räkna ut 😉 Den är helt underbar och en drömbakelse för en rosa fantast. För att inte gilla rosa tycker jag du har lyckats väldigt bra!
    Kul med ny lekkamrat…själv börjar jag bli sugen på en groda eller nåt annat lite enklare. Har ju aldrig haft nån stansapparat och är så sugen på diesen till spellbinders 🙂
    Hoppas du haft en skön helg och får en kanonvecka!
    Elisabeth

  • Anneli

    WOW vilken underbar låda,, helt sagolik!!

    Kram Anneli

  • jenny/e.j.m

    Vilken superfin låda! Så läcker!
    Hörde av Elisabeth att du hade bloggat om ditt nya inköp. Jag fick ockås hem min Gazelle i helgen, men har lite problem att ställa in kniven, suck. Har du använt din? Om du har några tips kan du väl hojta=) Lycka till med din nya älskling!

    KRAM
    Jenny/e.j.m

  • Kamilla

    Den är sagolikt underbar!
    och helt rätt färg :mrgreen: lycka till med ”råsa faran” den verkar superkul…jag vill också ha en sån, men mest för att den är rosa 😉

  • BellaMio

    Den är ju ljuvlig!!! Tror nog att din vän blev superglad!!

    Grattis till din nya kompis!

    Tack för titten:)

  • Wildärtan

    Har du suttit med skalpell?? Jag har varit övertygad om att du haft nån värstingmaskin med tanke på alla grymt snygga grejer du hittills gjort! Du är helt klart värd din Gazelle:-D

  • Kamilla

    Hallå bönan!!
    Du är härmed utmanad!!

  • mia

    wow vilken superfin låda!! Vilket jobb du måste lagt ner! kram Mia

  • Kamilla

    😳 du har en award att hämta hos mig!

  • jenny/e.j.m

    Hej igen!
    Vad kul att du har kommit igång med din gazelle.
    Jag har fortfarande problem med min kniv, suck. Har bett om råd på Gazelle forumet men inget av deras tips fungerar. Jag funderar på om min kniv är dålig. Även om jag vrider åt den så att det endast är 1-2 mm emellan de bägge skruvarna så vill den inte skära ut.
    Hur långt ut har du kniven?

    SUCK!
    Kram
    Jenny/e.j.m

  • Lotta

    Tack! Man har väl nästan alltid för lite plats för pyssel. =) Jag sitter vid köksbordet och längtar till mitt pysselrum som jag ska få när vi flyttar.

    Den rosa lådan är underbar, även den i det tidigare inlägget.

    //Lotta

  • Lilla pyssel Inger

    Å NU SITTER JAG BARA OCH DREGLAR FRAMFÖR DATORN:) Vilka SUPER FINA alster sedan sist man blir alltid lika GLAD och aldrig besviken när man tittar in hos dig Annicka. Du jag vill jätte gärna vara din vän om man får sådana godis askar:) Sköt om dig och jag längtar redan efter ditt nästa alster, kramis från lilla pyssel Inger:)

  • Anette

    Men alltså, sååå snygg!! Din vän måste ha blivit överlycklig för sån fint skapad present!

  • Lena B E

    Jättefin låda!! Du har en award att hämta hos mej. Kramar från Lena

  • Alex

    Åh vad glad jag blev för din kommentar! Tack! 🙂 Jag har beundrat dina rosor inne hos Nettan blogg o blev alldeles kär! Så himla vackert! Är såå glad att du har lämnat ett avtryck så jag hamnade här inne hos dig! Du skapar helt underbara saker! O du, jag är inte lite avis på din Gazelle! Men jag får nog scrappa lite till innan det känns ok att köpa nåt sånt… aja, iaf innan jag kan argumentera för det inför min man 😉

  • sari

    vilken underbar ask med så vackra rosor!!!

  • Gunilla

    Hejsan! Vilken underbar ask! Jag blev alldeles betagen! Och grattis till nytillskottet. Jag är inte helt hemma på vad en Gaselle är, men såg att det var nåt slags stansverktyg av nåt slag. 🙂 Hoppas du får mycket nöje med den. Jag har nåt åt dig i min blogg. Kika in vetja! Kram Gunilla

  • Cicci

    Makalöst söt ask!
    Kan tro att det tog tid med rosorna. Jag brukar tröttna efter så där en tre stycken.

    Vilken nu scrapkompis du skaffat. Jag blir sååå avvunsjuk. =0O

    Kramiz

  • Irene

    Jätte fin liten ask (inte bara denna utan alla dina askar). Det krävs tålamod att göra en sån massa rosor. men när man ser målet så går det säkert bra. Jag har aldrig kommit i kontakt med en sådan apparat (Gazellen), vad använder man den till och hur?
    Irene

Kommentera

