En bröllopstårta.

Jag har gjort en liten bröllopstårta med ett tillhörande tårtfat! Det var lite pillergöra, men det var roligt! Jag har faktiskt lagt upp denna till månadsutmaningen på Svensk Scrapbooking. Det är så otroligt sällan som jag hinner vara med på några utmaningar på nätet, så det kändes faktiskt roligt! Vi får väl se hur det går… Det finns så otroligt många duktiga pysslare där!

dsc_5477

 Detaljer har jag lagt här i en slideshow. 

Själva tårtan är gjord av två askar som man lätt kan öppna, och gömma en eventuell present i. Jag har använt rätt mycket blommor, både färdiga och hemmagjorda. Diverse bling, glitterlim, band osv osv. Jag tror att det mesta syns för er som ids titta på sliden? 

Tårtfatet har jag gjort av plywood som jag (sedan jag sågat ut och putsat…) har klätt med papper och band. Den söta ”spetskanten” runt om fixade jag med hjälp av en kantstans. Väldigt praktiskt!

Som ni ser så har denna lilla skapelse ett lätt vintrigt tema. Jag har lite svårt att komma in i vårkänslorna när termometern visar -32 grader när man kliver upp på morgonen:!:..

Tack för titten! Du får gärna lämna en rad innan du går! 🙂 

sign

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

14 responses to “En bröllopstårta.

  • Anita/AniLi

    Men Annica, du är ju bara helt outstanding! Så läckert och vilket jobb!
    Så mycket detaljer och ändå inte rörigt. Skickligt!

  • Cicci

    Wow så kreativ du är. Jag häpnar varje gång.
    Vilket fantastiskt jobb du lagt ner. Så läcker!

  • Tesa

    Men du vilken underbar tårta och mycket annat. Tusen tack för dina ord hos mig :o) Kram och på återseende!

  • Lena B E

    Wow vilken fantastisk tårta!!! Helt otroligt vacker!!! Ett mästerverk!!! Du är så himla duktig, du får alltid till det så otroligt snyggt!! Synd att jag inte ska gifta mej annars hade jag bjudit dig på bröllopet, men jag hojtar till om jag ändrar mej. hi hi… 😉 Kramar från Lena

  • HelenaN

    Du är ju helt fantastisk – som vanligt, Annica! Hoppas du tar med denna gudomliga skapelse på lördag o visar oss 🙂
    Kram, HelenaN

  • Suz

    Men…. ÅÅÅÅÅÅÅÅH ,säger jag! det är det finaste jag sett på länge. Du är fantastisk,så underbart fint allt är ,som du gör. Kram

  • Helen

    Vilken otrolig tårta!!!!! Så imponerad, vilken inspiration man får här hos dig!

  • Carina

    Många fina saker du gjort som jag inte sett pga av min j***a dator!!! Du har helt rätt, det är först när man blir utan dator som man ser vad man gör med den… 😉 Men jag jobbar på problemet, det är kanske snart löst (bra kvinna reder sig själv). Kramar från mig

  • Kamilla

    ÅåååHhhhÅÅ den e sååå läcker 😀
    Lööövli

  • sussies

    Wow Annica! Du är outstanding, en mästare på att få till saker till såna läckra mästerverk! Tappar hakan längre och längre ner för varje alster du gör!!!
    Du kan ha den när du gifter dig, hehe!!

    Har inte varit så blogaktiv den här veckan då sonen varit sjuk och jag har varit sååå trött med mycket värk och krånglande IBS-mage!

    Skönt att det inte är lika ruggigt kallt nu, kanske köldknäppen ger med sig nu för den här gången!!!
    Nu vill vi ha vår, eller hur?!!

    Ha en underbar helg och ta hand om dig vännen!

    Kramisar!!!!

  • Ulwa

    Har tittat runt i din blogg och är mållös. Vilka fantstiska alster du skapar!
    Tack för inspirationen!
    //ulwa

  • NetteR

    Tror bestämt jag ska fria till sambon om vi skulle kunna tigga till oss den där skapelsen!! 😉 Heeelt underbar säger jag bara!!

  • Anna-Lena NN

    Det här var nog det vackraste jag sett NÅNSIN! Vilket jobb det måste ha varit!

Kommentera

