En helgtripp, utmaningar, utmärkelser och en presentask…

Tänk att det kan hända så mycket på en helg?…

Vi har spenderat helgen hos mina föräldrar, och bland annat varit och tittat på den lokala revyn! Mycket roligt! Väl hemkommen inser jag att det hinner hända väldigt mycket ”på nätet” när man är borta ett par dagar… Detta kommer därför att bli ett, för mig, långt inlägg!

Jag börjar med att visa en liten presentask, som jag gav till min mamma. Hon fyllde år för några veckor sedan, men vi har inte kunnat hälsa på förens nu! Kortet jag gjorde fick ”åka” med posten, men presentasken fick vänta tills vi åkte själva. Inspiration till denna har jag hittat hos Kirsten Aune!

dsc_5192

 

dsc_5193

 Det var det! Nu över till utmaningar! Jag har av Mia, Lotta och Camilla blivit utmanad att:

– Gå in i mappen ”Mina Bilder”. Välj den sjätte mappen, och den sjätte bilden i den mappen. Lägg upp den bilden i din blogg och skriv något om den!

Här kommer bilden!

dsc_3197

Ja, vad kan man säga om den? En naturbild helt enkelt. Jag gillar den faktiskt! Skog och vatten, en fantastisk kombination!

En utmaning till har jag fått, av Camilla och Anette!

REGLER:
1.Länka till den som utmanade dig.
2.Berätta sju personliga sanningar om dig själv
3.Utmana sju personer i slutet av ditt inlägg
4.Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar,så de uppmärksammar att de blivit utmanade

Oj oj oj! Sju personliga sanningar? Ska det vara sådant som ingen redan vet? I så fall kan detta bli svårt… 😉 Här kommer de i alla fall…

  1. Jag trivs otroligt bra på mitt jobb! Jag har världens bästa arbetskamrater! För er som inte vet, så jobbar jag i en Zoobutik. Reginas Zoohörna.
  2. Jag gillar att ha ”många järn i elden”, men har också lätt för att ta på mig för mycket.
  3. Jag önskar att dygnet hade fler timmar, så att jag skulle hinna, och orka, att göra allt jag vill… 
  4. Det jag egentligen är utbildat inom är musik, och ibland saknar jag sången! Jag borde kanske göra något åt det?
  5. Jag gillar heminredning och trädgårdsarbete! Dock är det tur att jag inte har någon egen trädgård nu, eftersom jag inte nöjer mig med ”små projekt” när jag börjar gräva i jorden…
  6. Jag började rida när jag var fyra år, och har sedan gjort det i perioder under mitt liv. Min drömhäst är en Friser, med en bra utbildningsnivå i dressyr! Det ni! Då kunde jag nog till och med ge upp scrappandet! Jag skulle nog bo i stallet…
  7. Jag är väldigt stolt, och glad över min familj!

Då kom vi till punkten där jag ska utmana sju andra att skriva om sig själva. Vilka har inte redan gjort detta? Hmmm… Jag radar upp några som jag är nyfiken på, och om ni redan har gjort detta, så behöver ni ju inte göra det igen! 🙂

Slutligen kommer en ny award som jag fått av gulliga Susanne! Tusen, tusen tack! Jag vill också skicka ett tack till Ztina som har nominerat mig till ett par utmärkelser som jag skrivit om i tidigare inlägg. Tack så mycket!

untitledaward 

Denna har jag naturligtvis för avsikt att skicka vidare, men ber att få återkomma i ärendet! Kvällen tar så fort slut, och jag har fortfarande en del att göra…

Tack för att du tagit dig tid att läsa ända hit! En eloge till dig! 🙂

En kvällskram från 

sign

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

7 responses to “En helgtripp, utmaningar, utmärkelser och en presentask…

  • Malin

    Oj en sån vacker presentask! Fantastiskt söt =)
    Utmaningen ska jag ta tag i nästa inlägg =)

    Kram
    Malin

  • ScrapKia

    Åhhh, så vacker ask!! 🙂

  • Kamilla

    Åå så fin ask du gjort!!
    och vilket fint foto 😯 hur fint som helst, snacka om trollskog!
    Vad kul att läsa mer om dig 😉
    Kram kram

  • sussies

    Hej på dig och välkommen hem igen!
    Låter som om ni har haft en riktigt trevlig helg med revy och allt, så kul!
    Den asken Annica, är helt sagolikt vacker, precis som alla dina andra alster! Gillar formen på den och alla dina dekorationer, särskilt blommorna! Din mamma måste ha blivit överlycklig över att få en sån fin present och mycket stolt över att ha en så talangfull dotter!
    Jag vet ju att du har sjungit tidigare och en fågel viskade en gång i mitt öra att du är väldigt duktig och har en enormt vacker sångröst! Skulle såååå gärna vilja höra dig sjunga nån gång! Själv älskar jag att sjunga men sjunger nog hellre än bra. Inte alls i din klass, låååångt därifrån, men kul är det iallafall! 🙂

    Fotot är jättevackert och det var intressant att få veta lite mer om dig! Har också fått den utmaningen, den var kul!

    Längtar efter att vi ska ses nån gång igen och få scrappa och surra lite, det skulle vara så kul! 🙂

    Ha en underbar vecka och sköt om dig!

    Kramisar från Susanne!

  • Anette

    Vilken underbar ask du gjort till din mamma, jag anar att hon blev lycklig då hon fick den av dig.
    Vad roligt att läsa dina 7 saker om dig själv. =)
    Kramar Anette

  • sandra

    Hejsan!

    Skulle precis anta utmaningen som jag fick av dig men en liten fråga bara, ska jag lägga upp en bild också (den första utmaningen på din sida) eller ska jag bara svara på frågorna i den andra utmaningen?

    Kramisar sandra

  • Lena B E

    Wow vilken vacker ask!! fast jag är inte förvånad alls, du gör ju alltid såna fantastiska saker. 😀 Vilket jättefint foto!! En jättehärlig naturbild, ser så lugnande och rofyllt ut. Jag vill önska dig en jättefin & trevlig alla hjärtans dag! Kramar Lena

Kommentera

