En altrad flaska till påsk…

Igår hade vi månadsträff med HighCoastScrap! Lika trevligt varje gång! Det jag pysslade med där är inte riktigt klart, så jag fortsätter min inslagna bana, och visar ytterligare en liten ”godisbehållare” till påsken! Denna är gjord av en Primaflaska.

 dsc_5279

Den ”funderande” påskharen har jag gjort av styrolitkulor, och papper. Morrhåren är gjorda av flowersoftpinnar, och nosen av en bit ihoprullad piprensare, som jag färgat in med stickles. Blommorna har jag gjort utav de minsta blommorna i Primas ”bitty bags” och QK´s die med små blad.

dsc_5282

Flaskan har fått sig en kjol av en vintagebild, med en spets över. Ett band runt om, blad som sticker upp, och en hängande tag fick avsluta det hela.

dsc_5283

De här bilderna är inte de bästa, och flaskan ser lite ”black” och trist ut. Trots att den faktiskt också fått sig en dusch med skimrande Mist! Jag hoppas att den kommer att se roligare ut när den är fylld med färgglatt godis?

Jag har redan börjat längta till vår stora pysselträff den 14-15/3! Jag vet att det är ett bra tag kvar, men om det är någon som vill gå och inte har anmält sig, så måste ni rappa på! Platserna är snart slut!

sign

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

19 responses to “En altrad flaska till påsk…

  • Ulrica

    Hej Annica!

    Din flaska är verkligen underbart vacker! =) Tänk, du gjorde det igen, hi hi! 😉
    Hoppas att allt är bra med dig!

    Ha det gott, kramar!

  • sussies

    Men vad söt den är Annica! Du lyckas verkligen få till det perfekt gång på gång, du är så skicklig!
    Var får du alla dina idéer från? Det har jag undrat länge! 😉

    Vad gullig du är som tipsade mig om träffen! Tyvärr så kunde jag inte gå då bägge barnen är sjuka och T jobbade och eftersom en bil är trasig så är jag billös för tillfället, inget jag gillar direkt. Vill gärna ha chansen att kunna åka nånstans om jag vill.
    Men det blir ju fler träffar som tur är.

    Sköt om dig ordentligt nu!

    Stor kram från Susanne!

  • Lena B E

    Kanonfint!! Du har gjort det IGEN!! Du är superduktig!! Man kan just undra vad ”han” sitter å funderar på. Nåt bus kanske? Hi hi hi… Kram Lena

  • HelenaN

    TACK för ett trevligt sällskap i tisdags på träffen 🙂
    Rackarns vilken söt liten hare – snacka om att du är full av idéer!
    Kram, H

  • ScrapKia

    Vilken fin flaska, haren är ju supersöt!! 🙂

    kram
    Kicki

  • ztina

    ÅH va söt!!! Hoppas att allt är bra med dig! Du har en present hos mig =)

  • Cicci

    Så fin, så fin. det blir inte sämre av att det är mina färger. Älskar alla fina detaljer.

  • DT Carina

    Vilken underbar flaska!!! Du är en hejjare på att altra!!! Har inte kommit på det än… 😉 Du är så duktig och har så många fina ideér. Kramar

  • Kamilla

    OHOH så läcker den är!!
    Vad snyggt det blev med de röda kvistarna!!
    Ha en härlig helg så hörs vi och jaaaa, jag längtar efter kapsyluppdateringen 😉
    Kram kram

  • Gunilla

    Åh, så mycket sött till påsk du har gjort! Jag sitter här och bara stirrar! 🙂 Återigen har du förtrollat mig! Som svar på din fråga i min blogg så måste jag tyvärr säga nej. *ledsen* Den helgen passade tyvärr inte, så ni får pyssla lite för mig. 🙂 Jag hoppas ni får det kanonskoj och jag är med er i tankarna. OM jag får en stund över ska jag pyssla med er fast här hemma. 🙂
    Ha en härlig helg! Kram Gunilla

  • Lilla pyssel Inger

    DU LYCKAS ALLTID lika ljuvligt och vackert som allt annat du har gjort jag är riktigt imponerad och ett mycket stort fan av dina alster Annica:)
    Nu finns den utlovade beskrivningen på hur jag gör mina väskor så välkommen in och hämta hem beskrivningen. önskar dig en riktigt underbar helg kramis från lilla pyssel Inger:)

  • Karina

    Vilken söt flaska!! Du är ju riktigt skicklig på att altra saker. Jag gillar dina alster jätte mycket. Ha en fortsatt trevlig helg. Kramar Karina

  • sussies

    Hej igen vännen!
    Kan ju inte låta bli att besöka dig så gott som varje dag även om jag inte alltid lämnar kommentarer! Du har ju så mycket vackert att titta på!
    Kunde tyvärr inte komma på träffen i tisdags då barnen var/är sjuka och jag stod utan bil men det kommer fler träffar som tur är.

    Nu har du iallafall 2 saker att hämta inne hos mig, den ena har du redan men det skadar ju inte att få den en gång till, eller hur? Den med hjärtat kan jag inte se att du har fått ännu iallafall. 🙂

    Ha en underbar lördagkväll och söndag!

    Jättemånga varma kramar från Susanne!

  • Karina

    Hej ville bara säga att Ingers väska borde vara något för dig som älskar att dekorera saker. Jag tror jag kan garantera att du kommer att älska att göra den. Hoppas att du får en trevlig Måndag. Själv är jag ledig och ska bara strosa runt här hemma och inte göra ett dugg. Jo, kanske pyssla till en LO. Kramar Karina

  • Kamilla

    Hallådär vännen 😀
    Du är utmanad!! Kolla i min blogg!

  • Anette

    Så söt den är 🙂
    Förresten så har jag utmanat dig, kolla in min blogg * blink blink*
    KRAM Anette

  • Kamilla

    *krax* du är utmanad igen 😯

  • mia

    Super gullig!
    p.s Jag har utmanat dig i min blogg =)

  • Lotta

    Så mycket roliga saker du gör!
    Jag har utmanat dig i min blogg…
    // Lotta

Kommentera

