Påsklåda? Eller vad säger man?

Ja, jag har fortsatt att göra alternativa ”påskägg” till påskens godsaker…. Just nu har jag gjort slut på lämpliga askar, så jag måste göra en liten ”räd” för att söka saker man kan altra…

dsc_5273

Kaninen är gjord av ett trägg, och en träkula som jag målade ett ansikte på. ( Det finns gott om bilder att apa efter i Pandurokatalogen…) Öron och krona gjorde jag av papper, pärlor, stickles och paljetter. Benen är av ståltråd, som jag sprayat med lackfärg. En liten spetskjol, och lite band fick avsluta det hela.

Vintagebilden på framsidan har jag ”ramat in med lite akrylfärg, ”duttad” genom punchinella. 

dsc_52741

Blommorna har jag gjort av Flower Soft, samt de minsta blommorna som man hittar i Primas ”bitty bag” påsar. Perfekta att göra rosor av! Bladen stansade jag ut med en QK die. Sedan var det bara att klippa till en liten blomsterkorg att sätta dem i…

dsc_5276

En liten skylt tyckte jag kunde passa, om man ska ge bort en gåva? Ställningen har jag snurrat ihop av ståltråd, och dekorerat med ett par pärlor, och en charm.

dsc_52771

Ja, så blev den! Nästa projekt blev gjort av en flaska, och om ni vill se den så får ni komma tillbaka en annan dag!

Kram

sign

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

23 responses to “Påsklåda? Eller vad säger man?

  • Kamilla

    ååå så fin 😀 och påsklåda är väl ett alldeles ypperligt namn 😉 snygg så det förslår…som alltid vännen, kram kram

  • Lotta

    Så söt! Vilka detaljer du har fått med! Du är så himlans duktig!

  • DT Carina

    Du är ju vår alterdrottning!!!! Jag går härhemma och funderar och funderar vad jag skulle kunna altra… Det bara går inte!!!! Det är så kul att se dina saker du altrar, kanske jag en dag får upp ögonen trots allt… Pysselkvällarna är riktigt trevliga, önskar du kunde vara med på dom. Jag får sån positiv energi att vara där, är alltid så sprudlade glad när jag åker därifrån. Men en vacker dag är vi på samma träff!! Kramizar

  • Cicci

    Wow, vilket projekt!
    Kramiz

  • mia

    vad fin!!!!
    du har något i min blogg ♥

  • Karina

    Oj Oj. Finns inte ord på hur duktig du är. Helt fantastiska alster. Nu lägger jag till en länk till dig så att jag kan besöka dig oftare. Kramar Karina

  • Elisabeth Coursell

    Du är ju bara så fantastisk!
    Jag blev så kär i den där lilla blomsterkorgen, för att inte tala om skylten med ställning och allt.
    Säger bara wow, vad du är duktig!

  • Lena B E

    Wow så fiiiiint!! Du är fantastiskt duktig!! Hittar på att göra dom mest otroligt vackra saker!! Kramar Lena

  • sandra

    Du är bara såå pysslig! Vad får du alla härliga ideér ifrån? Jättefin:)

    Kramisar sandra

  • Hoppetossa

    Du gär så udda saker , såna som man inte sett maken till.
    Jätte duktig är du!
    Ha en underbar vecka med mycket kreativitet!

  • nettantrollet

    Så söööööt! 🙂
    Kram Anette

  • sussies

    Oj, vad ska man säga Annica… du är helt makalös på att hitta på altrade projekt och den här är ju helt bedårande!!! Bara ÄLSKAR den!!!!!!!!! Kaninen är såååå söt, blomsterkorgen är såååå söt och skylten är också såååå söt… ja hela lådan är hur söt som helst!!!
    Den måste ha tagit väldans tid att göra med alla detaljer och dina egenhändigt gjorda blommor är bedårande!!!

    Kanske vi ses på tisdag då! 🙂 Vi kanske kan höras per telefon innan.
    Ha en helt underbar vecka och scrappa lugnt!

    Kramisar Susanne!

  • coffeeaddicted

    Du är fiffig du tjejen! =)

  • Marie

    JO, jag har anmält mig till träffen. Men ska på en 40-årsfest på lördagkväll… Hoppas att jag kommer med, det var lite platser kvar såg jag.

  • Birgit

    Påsk redan..!! Underbar skapelse och vilket jobb!!!
    Kul att du tackat ja!

  • ScrapKia

    Wow, så läckert!!
    Lika välgjort som alltid! 🙂

  • ida/tatoo rosen

    Herregud va fin!!! Påskharen var ju bara sååå söt!!!

  • Birgit

    Måste bara säga på avataren trodde jag du låg i ett skumbad 🙂 Ses i morgon!

  • Lilla pyssel Inger

    Å VILKA SKAPELSER DU SKAPAR Annica:) det ena är jo vackrare enn det andra vad du kan, är mycket GLAD över att du delar med dig tack snälla:) Kul att jag kunde hjälpa till att tipsa om Mia´s lås det var en kanon ide till mina väskor och jag delar jätte gärna med mig av bra idéer och saker:) Sköt om dig och ha en underbar vecka kramis från lilla pyssel Inger:)

  • Malin

    Men du slutar aldrig att förvåna mig med dina underbara alster!! supersnygg!!

    Kram!

  • gittan

    hej
    på blogrunda, va läckra saker, altra är superkul

  • Michaela

    Fantastiska alster! Jag blir såååå inspirerad! Tack! Kjam…

Kommentera

