Är det snart Påsk?

 Ja, julen är slut även om vintern dröjer sig kvar! Problemet för mig är att dagarna passerar i en rasande fart, och rätt vad det är så är påsken här! Jag tänkte därför vara ute i god tid med påskdekorationer och gåvor. Jag tror att påskäggen kommer att ha andra ”former” än den klassiska ovala i år.

Här kommer ett litet ”ägg”…

dsc_5207

 

dsc_5208

Det mesta till denna lilla skapelse hittade jag i lådorna när jag rotade runt lite. Annars har Panduro liknande ägg som du kan köpa färdiga satser till. De brukar vara i styrolit, men jag har gjort mina av trä, eftersom det är så lätt att skruva fast dem ordentligt då. Rejäla konstuktioner är bra… Observera också att jag har ansträngt mig och pysslat i rosa… Jag har visat denna tidigare i Nettans blogg, och hon gillar rosa. Därför försöker jag klämma in den färgen ibland! Dessutom blir vår lilla Moa väldigt glad när mamma väl tar sig i kragen och rotar reda på något rosa… 

Faktum är att jag har gjort lite mer påsksaker som jag kommer att visa framöver, och det finns lite rosa i dem också! 🙂

Tack för att du har tittat förbi idag!

sign

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

16 responses to “Är det snart Påsk?

  • sandra

    Hi hi, vilken söt liten filur:-D

  • Ulla

    Åååå så himla söt, och så en riktigt go choklad i, mmmmm

  • Linda

    Så otroligt underbart! Du är verkligen ofantligt duktig!

  • ScrapKia

    Åhh vad glad jag blir att jag tittade in hos dig nu… du gör saker som man inte kan låta bli att bli GLAD av!! 🙂
    UNDERBART fin!!

  • Kamilla

    OOH den är så söööt 😀 och rosa, me like alot 😉
    Ja, tiden flyger förbi snabbt som attans!!!
    Kram kram

  • Ulrica

    Hej Annica!

    Jag bara älskar alla dina skapelser! =) Du är så inspirerande & kreativ, go girl! 😉 Har en utlottning nu du kan vara med på! 😉

    Ha en bra dag, kram

  • mia

    super gullig! kanske man skulle försöka sig på något sånt?
    kram

  • Anneli

    Men så himla läckert!! Tack för dina söta ord inne hos mig , jag blir så himla glad!
    Kram på dig!

  • Cicci

    Vilken rolig idé. Gillar att du tänker utanför ramarna.
    kramiz

  • Malin

    Men du vilken söt figur!! =D Du är så påhittig!!

    Ha en härlig helg!
    Kram!

  • Petra / Trollet

    WOW jag är stum av beundran – var får du alla idéer ifrån??????

  • Malin

    Jomen vet du att det har jag ju glömt att säga ;P Jag har anmält mig och avgiften är betald för en vecka sedan så i mars syns vi däruppe!! Det är jag och 2 tjejer till som far =D

    Kram!

  • Lilla pyssel Inger

    TACKAR TACKAR för din kommentar hos mig, tyckte själv att idéen om att göra eget vintage papper var rätt bra och det blev bättre en vad jag hade hoppats på så jättekul:) Men här blir man jo aldrig besviken kanonfint som vanligt du är en så himla duktig skapare, Scrapping tjej eller vad det nu heter du vet väl vad jag menar:)
    Ha en underbar helg och sköt om dig kramis från lilla Inger

  • Lotta

    Kan man säga något annat än att man gillar ditt påskägg skarpt!!?
    Så himlans fint!
    Så mycket du får gjort och så roliga saker och kort sedan…

    Hoppas du har en skön helg//Lotta

  • millns

    Underbart snyggt med massor av fina detaljer som vanligt!!

Kommentera

