Ett Gratulationskort till mamma!

Min mamma har fyllt pensionär, och då måste man ju göra ett kort! Detta är vad jag skickade till henne. Bilden på framsidan är så lik henne, att hon själv trodde att jag hade rotat bland hennes foton! Lite kul, eftersom det är en bild som jag hittat på nätet, och jag tyckte att den måste föreställa hennes dubbelgångare i yngre år!  

dsc_5188

 

dsc_5183

 dsc_51892

Versen på insidan av kortet tyckte jag var kul, och den passar min mammas humor… Upphovsmannen till den är för mig okänd.

Tänderna lossnar, pannan blir hög.

Minnet det sviktar, skallen blir trög.

Gången blir ryckig, hyn blir matt.

Synen den kräver minst 100 watt!

Allt är diffust, inget är givet.

Ändå så sägs det, ”Nu börjar livet!”

Den roliga idéen att sätta fast pengar på detta sättet, hittade jag hos Anita Hagen. Fantastisk kortmakerska! Du finner en länk till henne, och många andra i min inspirationssida som du finner högst upp . Ta er gärna en runda och insup lite nytt!

sign

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

18 responses to “Ett Gratulationskort till mamma!

  • Anneli

    Vilket snyggt kort och insidan blev ju kanon snygg. Härlig vers… här blir det liftvarning.
    Kram Anneli

  • Kamilla

    OMG vad snyyyggt!!!
    Versen var ju hur kul som helst..min mamma skulle nog bli upprörd, hon tror hon fortfarande är 37…jag har snart hunnit i kapp henne 😀
    Kram kram

  • Lena B E

    Meeen ooooo så vackert!!! Kul idé med pengarna, & vilken jätterolig vers Hi Hi!! Kramar 🙂

  • sussies

    Vilket snyggt kort!!! Versen är ju helkul! Kul idé med pengarna, ska nog ta mig en runda hos henne för lite inspiration.
    Min pappa har också nyss fyllt pensionär men jag har inte hunnit göra nåt kort till honom ännu, liftvarning med andra ord! Den versen passar också till hans humor.

    Jag ska bara göra klar kalendern först, men sen ska jag verkligen VILA!!!!!!
    Tack för ditt besök hos mig och du är lika gullig som alltid!!!:-)

    Vad kul med ett nymålat kök, måste komma och kika nån gång framöver! 🙂

    Stor kram från Susanne!

  • Marie

    Så fint! Varför är inte jag din mamma? (ÄHM, kanske har ngt med åldern att göra….). Helsmart ide med pengaförvaringen.

    Kram

  • Lilla pyssel Inger

    Vilket VACKERT OCH UNDERBART kort Annica som ALLTID:) Jag gillar verkligen din stil också ska du veta men det visste du redan med risk för att bli tjatig ha ha ha:) Ha en underbar dag kramis i massor från lilla Inger

  • Anna

    Wow Annica!!! Blir lika impad varje gång jag besöker din blogg! Du rockar!!!
    KramKram Anna

  • Cornelia

    Fantastiskt… allt! Från framsidan, till pengarna, till versen… ALLT!

  • Cicci

    Så fint kort och vilken bonus att det är så likt henne.
    Kramiz

  • Petra / Trollet

    Oh så läckert….fattar inte hur du får till det!!!!!

  • mia

    vilket underbart kort!!!

  • Suz

    Underbart kort! Vilken ögongodis,mums! Du är en inspiratinkälla själv. Kram

  • Ulrika Nilsson

    Ha ha, vilken rolig vers!! Och kortet blev superfint, din mamma kommer att bli så glad!

  • Michaela

    Så snyggt! Gillar versen… Jag blev oxå inspirerad av Anitas kort, gjorde ett till min syster, blev väldigt uppskattad. Kjam…

  • Kamilla

    *skrattar* ja, vi är ju Audi freaks nu, så vi tänkte att när vi är pensionärer så vill vi nog ha en Merca 😀
    Jaaa du vet min hemlis…som inte är en hemlis längre 😉
    Kramen

  • Maritha // Dilorf

    Vilket vackert kort! Och en riktigt härlig vers. Den sparar jag i minnesbanken.. 😀

  • Ylwa

    Vilket underbart kort!!
    *kram*
    Ylwa

  • ulrika_m

    Vilket otroligt fint kort! Så vackert så det är inte klokt. Gillar verkligen versen, den kan nog komma till användning för mig också snart.

Kommentera

