Nu har jag fått ”Pippi”!

Efter att ha slängt julens hyacinter, så blev lökvasen stående framme… Fantastiska Linda Albrecht hade gjort så kul saker med glasflaskor, så jag tänkte att jag kunde göra något liknande av min vas? Följdaktligen bor det numera en liten pippi i den!

dsc_5062

dsc_5067

Jag har helt enkelt målat en träfågel med akrylfärger, och lite Pearl Marker. Boet består av lite punchinella, tyll, papper, kottar, pärlor, fjädrar och band. Lite snö har jag pudrat över också. Pippin tyckte det blev mjukt och bra, så då är jag nöjd!

Om ni har missat det, så är det åxå Linda, som ingår i Melissa Frances fantastiska designteam, som har gjort originalen till snögubbarna och skridskorna som jag har gjort tidigare! Jag har en benägenhet att blanda ihop MF´s designers, men det är i alla fall dit ni ska om ni vill se originalen! Väl värt en omväg!…

sign

 

 

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

11 responses to “Nu har jag fått ”Pippi”!

  • Hoppetossa

    Men åååå vilken raring!
    Tack för snällaord inne i min blogg!
    Å mina dygn har även dom 24 timmar.
    Jag gjorde de där 2 LO:sarna + 2 tagsen över en helg. så det var inte så tidsödande.
    Önskar dej en trevlig & kreativ vecka med mycket pysseltid.
    Å fågeln är underbart, vilken kanonidé!

  • Lena B E

    Vad oootroligt vackert det blev!! Är det detta du ska hitta på till påsk? 😉 Kram från Nyfiken i en strut :biggrin:

  • sussies

    Oj, vad fin den pippin blev och vilket fint bo den fick! Den trivs säkert alldeles utmärkt där!
    Fattar inte var du får alla underbara idéer från?!

    Ja, jag har legat i den sista tiden även om inte kroppen tycker att jag borde hålla på så vill hjärnan det, abstinens annars! 😉
    Dessutom så vill jag ha kalendern klar snarast.
    Är inte riktigt bra från min hemska muskelkramp ännu, men med lite sjukgymnastik så blir det sakteliga bättre.
    Idag har dock kroppen strejkat rejält, håller nog på att få en förkylning, suck!

    Kramisar!!!!

  • sussies

    Ojoj, glömde ju att tala om att du har något att hämta inne hos mig! 🙂

  • Canan

    Vad otroligt snyggt det blev med den söta lilla fågeln.

  • mia

    gud vilken gullig fågel. super snyggt! vad har du hittat snön du stö på?
    kram

  • Kamilla

    Men åååå så fint 😀
    heeelt underbart tjusigt!!!
    Kramen och grymtar på brevbäraren… 😦

  • Malin

    Gudars vad duktig du är! På allt! Helt underbar pippi!!
    Tack för din omtanke =) Jag mår mycket bättre nu!

    Kram!

  • Karina

    OJ så söt den är. Du är ju jätte piffig. Kramar Karina

  • Karina

    OJ så söt den är. Kramar Karina

  • Lilla pyssel Inger

    Å så himla förtjusande söt:) Trevlig helg på dig kramis från lilla Inger

Kommentera

