Altrat igen…

Ja, som synes har jag blivit lite förtjust i att göra snögubbar! Jag gör dem av vanliga flörtkulor, lite trolldeg till näsan, och papper. Det är faktiskt jättekul! Det var genom Melissa Frances  jag hittade förlagan, och inspirationen till gubbarna, och mycket annat! Det är åxå hennes papper jag har använt här.

Vintern har norrland i ett fast grepp ännu, så jag tillåter mig att vara ”insnöad” på detta en stund till. Jag har faktiskt i alla fall minst en snögubbe till på lut i kulisserna…

”SNOWMAN”

dsc_4960

 En närbild….

 dsc_4961

Jag har blivit barnsligt förtjust i att altra saker nuförtiden! Jag säger som min vän Camilla sa en gång -”Jag skulle altra karl´n åxå, om han bara stod still tillräckligt länge!” 

Just denna lilla burk, såg ut så här från början.

dsc_4955

Orkar ni se fler snögubbar, eller börjar jag bli tjatig?

 sign

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

21 responses to “Altrat igen…

  • ScrapKia

    UNDERBARA DU, så snygg burk!! Du får altra hur många burkar du vill!! 🙂

    kramis

  • jenny/e.j.m

    Du är helt otrolig.
    Varje gång jag tittar in till dig så fylls jag med en sådann inspiration. Så mycket fint och så mååånga härliga detaljer att suga åt sig.

    Får jag lägga in dig som länk på min sida?

    //Jenny/e.j.m

  • Marit

    Den är enormt fint och söt och jag ser gärna en hel massa snögubbar till =)
    Särskilt som vi är helt utan snö igen och inte kan göra några egna 😉

    Kram

  • Hoppetossa

    men jösses kvinna!
    Du är så galet duktig att jag blr alldeles matt….
    Vilka underbara alster….
    Oj ojoj.
    Måste tacka för den fina awarden ……så skoj att du valde ut just min blog!
    *stolt*
    Nu ska jag njuta mer av ditt skapande å jag undrar såklart om man får inspireras av dina skridskor……
    Kram å trevlig helg!

  • Lilla pyssel Inger

    JAG VILL SE FLERA SNÖGUBBAR DU ÄR INTE TJATIG ALLS:) Hur kan man bli det när man gör så fina saker med så otroliga detaljer DU ÄR BARA SÅ HIMLA DUKTIG:) Ha en TOPPEN helg och sköt om dig kramisar i massor från lilla pyssel Inger

  • Susanne

    Annica, den är ju helt UNDERBAR!!! Blir aldrig less på dina alster, bara mer inspirerad och lite avis för att du är så duktig! 🙂 Vill oxå ha en sån ju! 😉

    Vintern är verkligen kvar här, men idag är det en härlig dag med bara ett par minusgrader och solsken och nästan ingen blåst, underbart uteväder och vovve promenadväder!

    Ha en fantastisk helg!

    Kramisar i massor!!!

  • Kamilla

    OOo mamma mia vad underbar!!
    Man kan titta hur länge som helst och ser hela tiden nåt nytt!! Inte blir vi less på dessa fantastiska alster 😀 dom är helt underbara!
    Och som sagt…man kan altra allt!! visst är det kuuul *hoppar upp och ned som barnen när dom ser glassbilen*
    Ha en underbar helg och hoppas du fick sova i natt…
    Kramizar och ha en trevlig helg!

  • Maria O

    Näe, tycker inte alls du är tjatig. Bor man långt upp så får man visst göra så många snögubbar man vill. Tycker dom är härliga. Jag blir glad när jag ser dom. Dom där flingorna , vad är det för nåt?
    Maria

  • Lotta

    Vilken härlig burk – snacka om att den får ett helt annat liv. Söt snögubbe.
    Här nere är det barmark, så det känns inte så vintrigt här, men din burk gör att man kommer på att man faktiskt befinner sig i en vintermånad…

    Ha en skön helg.
    Kram Lorra

  • Petra / Trollet

    WOW vad jag gillar din snögubbe! Lycka för dig att ha riktig snö….vi hade det ett par dar, men nu smälter den bort (snyft). Måste säga att din blogg är så jättefin och du ger så mycket inspiration – TACK!!!!

  • Olivia

    super fin!”
    kolla i min blogg där finns något till dig 🙂

  • Anita/AniLi

    Du får göra hur många vinterinspirerade saker du vill. Fantastiskt härliga konstverk!
    Jag håller också på med vintriga saker, till och med julkort!! Som norrlänning anser jag att vintern (fast det inte alltid är snö) räcker åtminstone fram till påsk!
    Kram/Anita

  • cicci

    Fler, fler , fler! De är ju så läckra var och en på sitt vis. Vilken otroligt fin korg.
    Kramiz

  • Lena Eriksson

    Men vá söt han är den lilla gubben!! Otroligt fin burk du gjort! Ha en trevlig helg Kramar

  • Ulrica

    Ljuvligt! Finns inte ord…nu har du en liten sak till hos mig! 😉

    Kram

  • Katja

    Så fin den blev. Wow alldeles krispig och vacker. Vad du är duktig…..

  • Lilla pyssel Inger

    Ville bara passa på att säga att det är inte bara hos Hoppetossa som det finns mycket inspiration och ögongodis att hämta DET FINNS I STORA MÄNGDER HÄR HOS DIG MED SKA DU VETA:) Du är så duktig att dela med dig av det du gör och det är jag tacksam för, tack snälla för det:)
    Ha en underbar söndag och sköt om dig, hälsningar och kramisar i massor från lilla pyssel Inger

  • mia

    det är alltid lika kul att kika in här. Så otroligt fina saker=)

  • Lotta

    Skriver igen, för jag har en award i min blogg till dig…

  • Lena Eriksson

    Du har något att hämta i min blogg, bara för att just du har inspirerat mej så mycket!!
    Kramar

  • Katja

    Heeeej! Bará jag igen…kan du hjälpa mig med att förklara hur jag får min slide i en flik som du har?. Skulle bli superglad då *blinkblink*

Kommentera

