Små godisaskar…

Jag håller på att göra små godisaskar! Dels ska några fyllas med chokladtryffel (som jag inte hunnit göra än…) och ges bort, och dels tänkte jag att jag skulle göra några som placeringskort till nyårsmiddagen. En smarrig godbit i asken kan vara lämpligt efter middagen… 😉

Så här ser modellen ut!

dsc_4423

I USA kallas den här vikningen 2-4-6-8 tror jag? Jättelätta att göra!

Har fotat dem en och en åxå, om någon vill se detaljer. Just dessa kommer att delas ut till några gottegrisar i bekantskapskretsen…

dsc_4418

dsc_4427

dsc_4431

Nu måste jag sätta igång med godistillverkningen!…

Kram

sign

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

16 responses to “Små godisaskar…

  • Ulla

    Kanonfina!!! Gott slut…och nytt år.

  • soffan

    Superfina godisaskar dina bekanta blir nog glada,det skulle jag bli. Du kanske kan visa hur man viker en sådan ask någon gång.
    Jag önskar dig Gott Nytt År
    Kram Ann-Sofie/soffan

  • Lena Eriksson

    God fortsättning. Smart idé att ha dom till bordsplaceringen!! 😀
    Jag gjorde ett par igår efter den jättebra beskrivningen du la ut på Nettans blogg. 😀 Men dina är mycket finare!! 😛 Jag tror att jag använde för kraftigt papper. (:

  • Cath.

    Fantastiska är de! Tänk att få en sån… =D
    Vill passa på att önska dig en god fortsättning och ett gott nytt år!
    Kramar, Catharina

  • Kamilla

    Hej vännen och god fortsättning 😀
    Vad fina askar du gjort, som vanligt är det godis för ögonen 😉
    Jag har ett recept på saffrans tryffel som jag tänkte prova…vit choklad och saffran *muums*
    så fin ny avatar du gjort 😀 är det maken som fotat?? urläcker bakrund/förgrund!!
    Kramar i massor 😀

  • Lotta (LoWi)

    Jättefina !

    Hittade en beskrivning på Youtube där tjejen gjorde dom så att dom såg ut som frack och brudklänning. Ska sno idén till presentask för brudparet vars bröllop vi ska på på lördag.

    Kram
    Lotta

  • Ulwa

    Vilka underbara askar. Jag gillar brunt och turkost tillsammans. Kanonfint!
    Tack för titten!
    //Ulwa

  • Gunilla

    Jättefina askar! Gott slut på 2008 och gott nytt 2009! Kram G

  • cicci

    Så fina de blev. De kommer att bli uppskattade.
    Gott slut och gott nytt!
    Kramiz

  • Ulrica

    Hej vännen! Så synd då att du inte vill ha mina fiiina smycken, he he! 😉 Det är väl klart att du ska lära dig att göra dina egna, det är verkliken tokroligt! =)

    Ha det gott & en god fortsättning, kram

  • sussies

    Oj, vilka fina askar du gjort, fast jag är ju inte förvånad då du är proffs och min förebild!!
    Jag älskar brunt o turkost ihop, så snyggt!

    Vilken fin award du skaffat oxå, jättefin!!!

    Ett Gott Nytt År till dig oxå från mig o en stor nyårskram!!!

  • Petra S

    Hej !
    Vilka härliga små askar du gjort, har du någon beskrivning på dem ?
    Vore kul att kunna göra sådana.
    Blev det någon tryffel ?
    Fina saker du gör !
    Tack för titten ! Hittade hit genom Ulrica (mysmumlan )
    Kram Petra

  • Carina

    Så snygga!! den nedersta blev min favorit… Var det till dig jag skulle till nyår?? 😉 Och det är inte så svårt att göra beställningar, särskilt inte när personen i fråga gillar min stil, utan krusiduller och så. Då gör jag bara det jag tycker om så blir det ju bra!! Hoppas du får ett trevligt nyår!! Kramar

  • cattis

    WOW! Vad snyggt! Gillar nog mest den nedersta, bruna och turkosa! =)

    God fortsättning!

  • sandra

    Men du så läckra, så mycket härliga detaljer:-)
    Har du ngn mall på dessa? Vill också prova!

    Kramisar Sandra

  • pia

    Jättefina askar,, önskar mig en beskrivning,,, om det går bra. Den bruna/turkosa, underbar!!!!Ja de andra oxå men den är min absoluta favorit.

Kommentera

