Mitt Pysselrum.

Det är ju från och till rätt  populärt att visa upp platsen där man pysslar. Som oftast är det ett kreativt kaos i mitt pysselrum, där både  jag, och min 5 åriga dotter sitter… Det är väldigt sällan fotograferingsläge där, om jag säger så…

Just nu är det dock rätt lugnt på pysselfronten, så det ser ”någotsånär” ut där inne. Därför passade jag på att ta ett par bilder, innan det dras fram en massa igen! 😉

Så här ser det ut! Min plats är till vänster (Jag trivs så bra vid fönstret, och min pimpade ljusstake!) och Moas till höger.

img_2506

Bakom ryggen har vi ett par skåp i vilka jag ställer bla. färdiga alster tills jag tröttnar på dem, och de åker in ett skåp eller så…

På lavoaren ligger familjebiblar från min sambos familj. Den äldsta är från början av 1800 talet. Jag har en liten ängel som vakar över dem!

img_2507

Här kommer en bild av vad jag har ”mitt framför ögonen” när jag sitter och myser vid min plats. Jag gillar inte när det är för rörigt, så övriga saker är undanstuvade i flera lådor och en garderob. Jag vill bara ha det jag använder mest, mitt framför mig. 

img_2513

Jaha! Så här ser det ut vid mitt pysselbord! Hur ser det ut vid ditt? Lämna gärna ett spår efter dig innan du går, och om du har bilder ute på din pysselhörna så får du gärna länka dit så att jag får kika. 🙂

En riktigt god avslutning på året önskar jag er alla!

sign

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

12 responses to “Mitt Pysselrum.

  • Laila

    Vilket härligt pysselrum du har! Gillar furumöblerna och dess tyngd.
    Här kan man se lite av hur min hörna ser ut i vårt sovrum:

    http://tillklippt.blogspot.com/2008/03/jaha-d-kommer-mina-hemlisar.html

    http://tillklippt.blogspot.com/2008/08/pysselstund.html

  • cicci

    Så mysigt det ser ut. Min pysselvrå är under omstrukturering så jag får länka dig senare.
    Jag gillar också att det är undanplockat när jag skapar så nu ska här skapas mer plats.
    Ha en fortsatt God Jul!
    Kramiz

  • mia

    jätte mysigt pysselrum du har!! Vad fint att ha vitrin skåp att sätta sina färdiga alster i. Det skulle jag med vilja ha=) Jag ska lägga ut bilder på min pyssel hörna lite längrefram. när jag fått iordning lite bättre=)
    kram

  • Susanne

    Vad fint du har i din pysselhörna! Ser ut som om man kan skapa i lugn och ro där. Min hörna är så liten och stökig just nu, blir bara värre ju mer grejer man köper men jag ska försöka omstrukturera nån gång framöver så kanske jag kan visa upp den i bloggen. Jag är en sån som gärna stökar till när jag håller på med ett projekt men jag vill alltid storstäda mellan mina projekt för annars skulle jag inte hitta nånting, hehe.

    Kramis!!

  • Gunilla

    Så fin pysselhörna du har! Jag kan lägga ut en bild på min också så småningom. Det är lugnt på pysselfronten här med just nu, så kanske borde passa på nu då. 🙂 Jag önskar dig och din familj en fortsatt fridfull jul! Kram G

  • Kamilla

    ÅÅÅå så fint det blev 😀
    Mitt pysselrum blir nog aldrig klart så jag kan visa *skrattar gott*
    Men det skulle nog inte kanske vara så dumt att göra det under ledigheten 😉

  • ulrika_m

    Vilket härligt pysselrum ni har! Här förstår jag att ni trivs och kan vara kreativa. Själv håller jag som bäst på att planera nya pysselrummet för vi flyttar till nytt hius om några månader. Bra tillfälle att ändra på det som inte blev sådär jättebra i det rum vi har nu.

  • Lena Eriksson

    God fortsättning. 🙂
    Ååå vilket stort härligt pysselrum du har!! 😛 Själv har jag bara en Billyhylla att stuva undan sakerna i med ett litet tillhörande skåp (mer får inte plats). Pysslar gör jag vid matbodet, som jag har en förmåga att röra till! 😉

  • Lotta (LoWi)

    Vilket underbart rum… vill också ha ett ”eget” rum till pysslandet… funderar på en friggebod på tomten…

    Får återkomma när nuvarande pysselhörna ser mer presentabel ut 😀

  • cattis

    ååhh..vad det ser mysigt ut! Måste städa upp i min pysslevrå och fota så ni får se var jag sitter och pysslar.

  • sari hänninen

    underbart rum med träfärgade möbler… själv har jag satsat mycket på rött… kolla själv 🙂
    http://sarispysselblogg.bloggagratis.se/18405-mitt-pysselrum-och-olika-verktyg/

    bloggens startsida… 🙂
    http://sarispysselblogg.bloggagratis.se/

  • Katja

    Hej!

    Men huuuur fint pysselrum har inte du…*avis*

    Kikar in här och spanar på allt fint du gör.

    Är det ok att länka till dig?.

    Ha en fin helg!

Kommentera

