Vad har ni på insidan av korten?

Återigen är det måndag… Jag var i Hörnefors på pysselträff i lördags! Helt underbart! Trevligt sällskap, och en otroligt avslappnad stämmning. Jag var inte med på en endaste liten utmaning, utan gjorde bara vad som föll mig in. Jätteskönt… Nettan har en förmåga att få till härliga träffar! Förr eller senare lägger jag väl upp det jag gjorde i helgen, men just nu blir det kort!

På sistone har det varit mycket funderingar på vad alla kortmakare har på insidan av sina kort… Många har varit gulliga och visat upp för oss ”mindre begåvade” kortpysslare, hur insidan kan se ut. Detta inspirerade mig till att göra roligare insidor på mina kort, och här är två exempel på vad jag har gjort.

Det första är en ”concertinavikning”, eller taggtrådsvikning, som jag åxå har hört att det kallas? 

Det andra är mer utav en ”bok” i kortformat. Jag har gjort några tidigare, och tycker att det är en kul variant!

Mycket Inkidoprodukter här som synes! I Love Them!

Tack för att du tittade in hos mig! Lämna gärna en rad innan du går.

Om Annica

Arbetande, pysslande, livsnjutande, matälskande djurmänniska med passion för kreativt skapande och musik. Visa alla inlägg av Annica

15 responses to “Vad har ni på insidan av korten?

  • Gunilla

    Oboy så mycket fint! Det översta blå kortet verkar ju totalt omöjligt att göra! Men snyggt var det! 🙂
    Härligt att höra att ni hade det bra i H-fors. Jag är lite grämen att jag inte kunde åka, men jag måste försöka fokusera lite. 🙂 Jag hoppas det snart blir en ny träff så vi ses igen. Sköt om dig! //Gunilla

  • Cicci

    Härligt med en träff. Väntar med spänning på vad du ska visa då.
    Korten blev både läckra med annorlunda vikning och färger.
    Kramiz

  • Pyssellina

    Jättefina och ovanliga kort du har gjort. Hur gör man ett sånt där taggtrådsvikningskort?

  • Sofie

    Vilka härliga kort! Tyckte speciellt mycket om ”boken” i kortformat. Något som jag definitivt måste prova på.

  • gittan

    oj, va fina insidor du gjort..
    själv har jag fullt sjå med att klara av fina utsidor 🙂

  • Scraptroll

    oh vilka läckra kort…har sett instruktioner för det övre kortet någonstans, nu måste jag bara hitta det igen…hmm

  • Susanne

    Okej, hon har gjort det igen… och igen!!! Annica, du är makalös på att få till ursnygga och läckra kort, jag är mållös!!! Det första kortet med ”taggtrådsvikningen” ser riktigt komplicerat ut, du måste visa mig nån gång hur man gör.
    Det röda kortet är sagolikt vackert och en fantastisk idé att göra ett kort som en liten bok! Blir väldigt ”avis” på den som får det kortet, hehe!!
    Kramis!!

  • Kamilla

    Så vackra dom är 😀 ja, Inkido har myyycket fina saker, synd bara att jag har så liiite pengar 😦

  • Clarellis

    Du gör så fantastiskt fina saker…det första kortet ser väldigt avancerat ut.

  • Malin

    UNderbart vackra kort! MEn hur i hela friden gör man sådär??

    Kram!

  • Malin

    Vet du jag tror att kortmakaren har alla tre nu=) Annars kan du få tag på dom på ebay.uk till billigare pris än här. Jag köpte mellanpunchen där och det blev 95 kr med frakt=)

    Kram

  • Kicki

    Du har en award och en utmaning att hämta i min blogg! 🙂

    Du gör så härligt fina saker!!
    Ska bli så mysigt att höra dig sjunga på söndag! ”längtar”

    kram
    Kicki
    ScrapKia
    http://blogg.aftonbladet.se/8948/

  • BellaMio

    Så vackra kort!!

    Jag har letat med ljus och lyckta efter en guide till taggtrådsvikningen men kan absolut inte hitta någon. Har du en länk till någon sida kanske?

    Försökte kontakta dig på Svensk scrapbooking men PM fungerar ju inte för tillfället. Jag har en ny tråd där jag frågar om just detta, så om du vill får du hemskt gärna svara där!

    Tack för titten!

  • BellaMio

    Hej igen!

    Jag tar gärna gärna måtten till taggträdskortet när du har tid! Så snällt av dig!

    Du kan maila mig om du vill, miolinden@telia.com

    Vilken tidning var det förresten? Kanske kan jag köpa den här…

  • Gurkiss

    Jätte snygga grejer du gör *nickar*

    Finns det nån beskrivning nånstans för det där coola kortet?

    Kram Gurkiss

Kommentera

